Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kung footävling!!!

• Kung footävling!!!

Publicerad av hengo på 27 maj, 2008 vid 21:47

Startar härmed en kung footävling med syftet att få lite shysta klipp och bilder på folk som gör kung foo!

Letat som faen på nätet och det enda man hittar är lous mega feta (förmodligen olandande) i ten4, samt lentens, fast man ser inte kiten..lite synd… Sen finns det en uppsjö av värdelösa kung foos på youtube..

Fattar inte varför itne fler försöker detta underbara trick?? Det är kanske de fetaste ”kite-high” tricket man kan göra!

Försök få eran kung foo på bild/film och posta här, eller beskriv i ord hur nice den var!

…egentligen behöver ni inte ens göra kung foon, det räcker med att ni hittar nice klipp på en så man får njuta lite.

Vinnaren bestämmer vi tillsammans,. nångång…

robrox svarade 17 år, 5 månader sedan 15 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • hengo

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:50

jaja, börjar väl med att posta skolexemplaret då.

• hengo

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:50

• hengo

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:52

jaja, börjar väl med att posta skolexemplaret då. Alla har förmodligen sett den…

http://youtube.com/watch?v=uXE_uKIhSkY på 00:20 kommer den

• yann

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:53

Jag har aldrig fattat hur det går till eller hur det ska se ut. Unhooked och en hand på bommen men sen då? Nån som har ett bra exempel?

• yann

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:54

…som på beställning!

• hengo

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:55

också har vi ju då lentens
    http://youtube.com/watch?v=lKH6HEoqmzI
    fan så mycket fetare än alla hans megaloopar!

• skotten

Medlem
    27 maj, 2008 vid 21:59

Heres one I got from our boy today : )

• hengo

Medlem
    27 maj, 2008 vid 22:07

jag har försökt lite.. det enda som är synd är att det verkar som att man behöver väääldigt mycket vind.

Om vi säger att du kör goofy…
    Kör så snabbt du kan, slunga kiten, kroka ur så sent som möjligt för att behålla skäret. Båda händerna på bomen tätt intill varandra, hoppa, börja styra ner kiten till vänster (så långt du vågar), är det tillräckligt med vind komemr du få fint sug uppåt ändå. Släapp vänsterarmen och sparka ut med benen, skrik eventuellt ”kung foooo”. Högerhanden är kvar på bommen, på höger sida, så nära mitten det går, detta gör att kiten automatiskt kommer att flyga tillbaka när tyngdlagen börjar säga ifrån. Gör sedan valet om du ska sparka av dig brädan eller satsa på en landning. Improvisera men försök iallafall att få tillbaka vänsterhanden på bomen i vilket fall.

det där med att man ”ska” ha höger hand på höger sida av bommen är mer en trygghetsgrej, man kanske får bättre ”schvung” om man istället håller den mellan pek och långfinger, men då kan det bli problem att få tillbaka kiten… måste testa

• hengo

Medlem
    27 maj, 2008 vid 22:10

@skotten 470388 wrote:

Heres one I got from our boy today : )

NICE ONE! whos riding?

• skotten

Medlem
    27 maj, 2008 vid 22:11

over skype… he is at home though… it was in the states on that nobile tour thing… (MikeBlomvall)

• sourra

Medlem
    27 maj, 2008 vid 22:12

Farbror Stebe.

• flip

Medlem
    28 maj, 2008 vid 01:46

gammal kungfoooooooooo

• flip

Medlem
    28 maj, 2008 vid 01:56

Mikes är helt sjukt fet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• christian12345

Medlem
    28 maj, 2008 vid 08:30

Jag har försökt en gång. Jag slog mig fördärvad och blev skitskraj. Det försöker jag nog inte på länge igen!

• miketk

Medlem
    28 maj, 2008 vid 08:52

Det behöver inte göra ont och det är ganska kul trick som inte är så avancerat, ska göra en instruktions video på den med då när jag lyckas få den på film:) Men det krävs att det blåser bra, funkar bäst med 7m, går med 9a osså men större så hinner inte kiten gå tillbaka riktigt. Och fritt fall ner är inte så bra.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kung footävling!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.