Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kurs?
-
kurs?
Publicerad av anonym-anvandare på 24 april, 2004 vid 22:28tänkte kolla vad ni tror….ska man gå en kurs eller funkar det att lära sig med en video…jag har skatat o vindsurfat tidigare.
patrikol svarade 21 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Du kan löära dig själv. MEN en kurs är en rejäl genväg o räddare från en hel del blåmärken.
-
köp en video fan o kolla http://kitesurfingschool.org , det gjorde jag och det funka bra, än om grejerna på den tiden var uråldriga. Köp en liten kite till att börja med så blir det inte lika farligt.
-
Svar till:
Köp en liten kite till att börja med så blir det inte lika farligt.
[/ QUOTE ]
Gå en kurs så SLIPPER du köpa en minikite och förlora pengar på det sättet. Dessutom är det alltid en bra ide att gå till en skola och krascha deras kites 100 gånger istället för din egen splitter nya….
-
Svar till:
Svar till:
Köp en liten kite till att börja med så blir det inte lika farligt.
[/ QUOTE ]
Gå en kurs så SLIPPER du köpa en minikite och förlora pengar på det sättet. Dessutom är det alltid en bra ide att gå till en skola och krascha deras kites 100 gånger istället för din egen splitter nya….
[/ QUOTE ]
jevligt bra point, hade det funnits kurser på den tiden hade jag nog kanske gått en kurs ja me..
-
ja man skulle kanske gå sig en kurs…så jävla mycket kostar det ju inte.
-
Liten trainer är aldrig fel. 1000:- foil.
Kan bli två/tre kurser annars. 3000:-.
Det tar tid att lära sig kiten och denna tiden reduceras med erfarenheten du skaffat dig innan.
Sen kan du låta polaren eller tjejen testa din trainer.
Det är mycket svårare att motiverad andra till en kurs på 1500:- bara för att du tycker det är en kul grej som de borde prova.
Kursen går de ändå när, de upptäcker surfandet, du visat dina mindre begåvade undervisningsegenskaper och du kommer till en viss självinsikt ang. ditt minimala tålamod (snackar kanske för mig själv här).Jag har en trainer och jag ångrar mig inte.
Gå en kurs sen och då menar jag det.
/E -
Word mycket bra. Skulle alla börjat med. Kul leksak dessutom.
-
Svar till:
Team UDS Har Ryggskott typiskt!
[/ QUOTE ]
Kasst läge
-
Ja inte bra he he
men det fick han på Squashbanan inte på vattnet annars så är det lätt hänt med UDS kan man inte ställa in grejorna rätt eller är väldigt liten så blir lätt fel hållning på ryggen och det är inte bra för ryggen.
Logga in för att svara.