Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kurs av surfersparadise i varberg

• Kurs av surfersparadise i varberg

Publicerad av snowman på 23 juni, 2003 vid 17:07

Tja alla (vind)surfers, jag å en polare bestämde oss förra året för att börja surfa. Å nu har vi tänkt att gå en nybörjar kurs i Varberg. Är det någon som vet något om kursen. Är den bra eller ska man skippa den. (Har aldrig surfat).

mvh David Nordblad

garage svarade 21 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    23 juni, 2003 vid 17:51

Kan garantera att du inte blir besviken.
    Alla lär sig surfa fram och tillbaka på 1 eller 2 dagar bara.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    23 juni, 2003 vid 18:59

Vet några bekanta till mig som tog en kurs förra sommaren o dem var helt klart nöjda.
    Det är säkert ett bra alternativ, man lär ju få testa på lite modernare prylar en vad som funnits innan när det gäller att lära sig surfa.
    Du blir nog inte besviken.

• garage

Medlem
    23 juni, 2003 vid 19:16

Hej!

Jag gick kursen för två år sen och jag håller inte med övriga om att den var bra. Först och främst var teorin kass, inget om hur man skall trimma med nedhal, uthal, buk, bomhöjd osv. Vi fick i och för sig rigga lite, eller iaf dra nedhal och sätta på bommen. Sen den gamla klassiska snurren på simulatorn utan nån vidare genomgång av vad det är som får brädan att svänga osv.

Väl till havs blåste det frånlandsvind och läraren åkte mest och öva tricks för sig själv, medan eleverna blåste till havs. Som tur var fanns det andra ansvarskännande personer närvarande som åkte ut och hämta dem. I övrigt väldigt dålig koll på säkerhet osv, inte ens tal om flytväst od.

För mig var det dock roligt som åkt pråm innan. Kul att få testa lite nya grejor och att få plana för första gången. Men för dem som drev till havs och var ganska ovana vid surf tror jag nog inte det gav nåt.

Jag hoppas den här omgången var ett undantag!

Mvh Andreas

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kurs av surfersparadise i varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.