-
Kurs? Märke?
Hej
Jag gick kurs hos Surfers Paradise i somras och gillade verkligen kitesurfing. Då jag nu kommit hem från ”semester” då jag skulle kitesurfa och umgås med flickvännen så har jag lite funderingar.
Jag köpte ny utrustning i Australien. Köpte Slingshot där nere. Trodde att eftersom jag hade gått kurs så skulle det inte vara några problem att köra. Men nu kom problemet. jag skulle rigga kiten och det gick så där men det stora problemet kom när jag skulle starta. Jag hade ingen aning om depower m.m.
Kändes som om jag går kurs skulle jag kunna köra men jag kände mig som en nybörjar. Hade ingen aning om massa saker. Sen kom en annan kille dit med Cabrina kite. Och se där så mycket lättare det var.
Betyder detta att man måste köpa en Cabrina om man går på kurs med en sån instruktör? Om jag går med någon med NAISH måste ja segla på NAISH? Samma med Ozone?
Slutsatsen var iaf att killen på stranden hjälp mig med att visa hur man fäster lechen. (ingen instruktion om det på kursen) Hur man reglerar depowern(samma där) Plus massa små andra saker.
Logga in för att svara.