Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kurs/inte?
-
kurs/inte?
Publicerad av dab på 26 maj, 2003 vid 02:37kurs/inte?
Hej! Jag är väldigt ny här och har nyligen kommit in på att skaffa mig ett set. Frågan är bara om det är värt att ta en kurs eller inte? Har läst andras inlägg tidigare och sett att den meningen varit delad men vad är egentligen bäst?
[E-post]daabbe@hotmail.com[/E-post]hugeo svarade 22 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Ta en kurs ! Om inte en lång sådan så i allafall en kortare introduktionskurs, så du slipper koppla linor fel och får en känsla för hur mycket tryck det faktiskt är i en kite innan du står där själv !
-
naturligtvis ska man ta en kurs. kostar 1000-1500kr.
annars kan det gå jävligt illa…
-
när jag ändå hör mig för då kan jag lika gärna plocka upp tips om utrustning. har i stort sett noll koll där. vill gärna veta lite, såsom storlek på kite och vad för sorts bräda, inför en eventuell kurs.
-
Kolla in http://www.kitesurfskolan.com – där hittar du svar på många frågor.
Ingo
Kitesurfskolan håller kurser på Gotland fr.o.m. 10 juni tom mitten/slutet på augusti!
-
Vi kör även kurser här i Halmstad! Försöker hålla så låga priser som möjligt för att få fler att upptäcka denna underbara sport!
För mer info gå in på vår sida…
Mvh
/Rikard
0709-903896
-
jag bor lite längre upp, närmare bestämt mellan göteborg och borås så jag skulle föredra ngn kurs i närheten.
Logga in för att svara.