Du hade mer tur än jag. Jag kom ut till björkvik en halvtimme senare än jag tänkt mig eftersom jag hux flux hamnade i ett telefonmöte med början 17.30. När jag kom fram var det lite halvtunt och sen blev det nån timme av nästan-planing eftersom jag inte tagit med nåt mer än min freewave 86, 5.7 och 5.0. Just nu har jag lite av ett hopp i storlekarna, nästa segelstorlek är 9.7 och matchande bräda är 148 liter.
Nå, det var väl nån nytta med det också. Jag tyckte freewaven kändes himla stabil i egyptens salta vatten så jag var nyfiken på hur den skulle kännas här och visst blev det väl lite mer ubåtslikt än i Hurghada men så farligt var det inte. Det var lite svårare att dra rigg men det gick. Det gick nästan att få planing genom att rida på choppen!
Dessutom har jag bestämt mig för att prova lite längre hängselelinor så i kväll provade jag för första gången på mycket länge att segla med 34″-tampar, ett hopp från 24″. Kändes rätt ok, men det är variotampar så jag ska nog variera längden lite efterhand för att se vad som passar.