Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kvällssurf?

• Kvällssurf?

Publicerad av rasmus_w på 4 september, 2008 vid 08:24

Är sånt realistiskt? Precis som förra torsdagen har jag bussen lastad och har tänkt sticka vid 17.30. Precis som då med rätt lite prylar, då 148 l och 9.7, nu med 86 och 5.7.

I torsdags körde jag på Närlunda och kom fram straxt efter solnedgången. I dag ser Dalarö, Björkvik och Årsta havsbad hyfsat lovande ut och ligger rätt nära Sickla. Är det nån mening med att försöka eller blir det 100 % mörkersurf igen?

rasmus_w svarade 17 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gustav-s

Medlem
    4 september, 2008 vid 08:50

Funderar på Björkvik efter jobbet bara prognosen står sig. Siktar på att vara där vid 17:30 tiden.

/Gustav

• gustav-s

Medlem
    4 september, 2008 vid 12:07

Jag siktar in mig på att vara i björkvik runt 17. Blir ju inte mörkt förrän tidigast kl 8.

• gustav-s

Medlem
    4 september, 2008 vid 12:39

Enligt rapport från Björkvik blåser det ca 9 m/s. Borde bli bra efter jobbet då enligt SMHI som har ökande prognos mot kvällen.

Torsdag kväll
    Mellan syd och sydväst, 10-14 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%
    Natten till Fredag
    Sydväst, 9-13 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%
    Fredag förmiddag
    Sydväst, 9-13 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%

• tall-jonny

Medlem
    4 september, 2008 vid 19:24

Det går fortfarande att kräma ur ett par timmar efter jobbet men det börjar bli lite mörkt. Själv var jag ute vid Årsta Havsbad igår – såg på konfen att det var fler som skulle dit. Ingen var där när jag tillslut kom ut på vattnet kring 19:15 men hade tur, vinden ökade till 7-9 , bra drag i 9,0 an. Otroligt surrealistisk känsla att i mörker fullfartsgippa och samtidigt i ögonvrån se en upplyst buss vända vid busshållplatsen vid Årsta Havsbad:grin:

Vad kul att det är att surfa, ett gift jag inte vill vara utan

• rasmus_w

Medlem
    4 september, 2008 vid 21:57

Du hade mer tur än jag. Jag kom ut till björkvik en halvtimme senare än jag tänkt mig eftersom jag hux flux hamnade i ett telefonmöte med början 17.30. När jag kom fram var det lite halvtunt och sen blev det nån timme av nästan-planing eftersom jag inte tagit med nåt mer än min freewave 86, 5.7 och 5.0. Just nu har jag lite av ett hopp i storlekarna, nästa segelstorlek är 9.7 och matchande bräda är 148 liter.

Nå, det var väl nån nytta med det också. Jag tyckte freewaven kändes himla stabil i egyptens salta vatten så jag var nyfiken på hur den skulle kännas här och visst blev det väl lite mer ubåtslikt än i Hurghada men så farligt var det inte. Det var lite svårare att dra rigg men det gick. Det gick nästan att få planing genom att rida på choppen!

Dessutom har jag bestämt mig för att prova lite längre hängselelinor så i kväll provade jag för första gången på mycket länge att segla med 34″-tampar, ett hopp från 24″. Kändes rätt ok, men det är variotampar så jag ska nog variera längden lite efterhand för att se vad som passar.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications