Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga bladder

• Laga bladder

Publicerad av svinet på 3 augusti, 2008 vid 20:11

Tja,

Min bladder har spruckit längs med svetsen pga att 5e linan delat LE. Tidigare när detta har hänt har jag lagat med lim + spinnackertape. Blivit hyfsat men ej 100. Tänkte kolla om ngn testat att svetsa lagningar själv?

Om detta funkar bättre var köper man isf en sådan svetsapparat?

svinet svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rydstrom

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 06:45

Jag har använt strykjärn och bakplåtspapper en gång, men det är lätt att man värmer för länge och då pajar man mer än man lagar.

• byguy

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 06:47

Använd vanligt strykjärn med bakpapper under bladdern och som mellanlägg mellan järnet / bladdern. Testa för lagom inställng av värmen på någon bit bladdermaterial av samma tjocklek alternativt utanför befintlig svets i kanten någonstans. Akta dig för att få för liten diameter på bladdern, den skall vara större än motsvarande läge på leading edge, så att leading edge tar all last.

• gh0st

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 07:25

Precis som byGuy sa, håll koll på värmen så löser sig nog allt.

• skotten

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 09:43

Speak to Huge0 or Ludde for some spare bladder, expect to have to at least hug Hugo though.. he loves Hugs… honestly…

• snygging

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 10:29

@Svinet 486893 wrote:

Tja,

Min bladder har spruckit längs med svetsen pga att 5e linan delat LE. Tidigare när detta har hänt har jag lagat med lim + spinnackertape. Blivit hyfsat men ej 100. Tänkte kolla om ngn testat att svetsa lagningar själv?

Är du tillbaks i sverige nu? sprack kite gummit när du fick slut på kådisar?

• svinet

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 12:42

@snygging 487038 wrote:

Är du tillbaks i sverige nu? sprack kite gummit när du fick slut på kådisar?

Tack för tips compadres!

Japp nu är man hemma. Nja tjajen lånade min 12a i guincho. Shorebreaket tog kiten efter att en äcklig frasse krockat med henne…. dagen efter tog det honom… njöt och lät honom rippas haha

Så nu skall jag laga draken.

kådisar … sådant trams håller man inte på med. Skall du med ner till viken ikväll. Skall ju blåsa litta!?

• svinet

Medlem
    5 augusti, 2008 vid 21:09

@Svinet 486893 wrote:

Tja,

Hittade en bra guide: http://kitesurfingschool.org/bladderrepair.htm

Körde med strykjärn+bakplåts papper + grillpinnar för att få raka fina svetsar. Funkar prima. Körde på vanligt strykjärn på ylle i ca 5 sek per svetsning.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications