Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Laga drake
-
Laga drake
Publicerad av fillep på 27 augusti, 2008 vid 19:41Hejsan
Fick ett stort hål i min drake idag och undrar om ni vet någon som kan laga det runt lund och hur mycket det kostar på ett ungefär. Det är 3dm stor kanske.
fillep svarade 16 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Laga den själv med kitefix! Skit enkelt finns att köpa på surfers.se och det blir bra!
-
MårtenT;494498 wrote:Laga den själv med kitefix! Skit enkelt finns att köpa på surfers.se och det blir bra!
menar du tejpen dem säljer där? Om man köper det kan man tabort det efter om man ska sy senare kanske. Ska man tejpa på ena sidan lr båda sidorna av duken.
-
@fillep 494503 wrote:
menar du tejpen dem säljer där? Om man köper det kan man tabort det efter om man ska sy senare kanske. Ska man tejpa på ena sidan lr båda sidorna av duken.
Nej inte tejpen! Kolla här: http://www.kitefix.com
-
fiber fixet och limmet man ska ha för att laga duken då? om jag förstod det rätt
-
Tejpa båda sidorna med rundade hörn och sy.
Klarar du inte av att sy själv så finns det säkert någon som kan hjälpa dig.
Tvätta med mild tvållösning och torka noga,vulka dit tejpen(gnid fast den med tex en strumpa).
Sy med syntettråd och en nål som är grövre än tråden,tårka ren tråden med aceton om det fastnar lim från tejpen.
Tar ca 20 min om det är i duken, har den rispats i sömmen vid en strut så är det kinkigare. -
Måste säga att sy gör inte det alltid starkare då man faktiskt gör hål i duken. Men försvagar ju faktiskt draken och oftast i sömmar som det spricker ju. Men det beror ju på hur det ser ut om du ska laga.
-
dude.. you are in lund right?? Pm me and I will forward you my secret repaircompany in malmö.. bombproof repairs.
-
Om det är en rak reva på 3dm så bör det funka bra med tejp med rundade hörn på båda sidor.
-
tyvärr är den inte rak. så funderar på om jag ska köra med sån kitefix lr om man ska lämna in den till någon.
-
Typist svenskt laga själv!!
Kitefix lagar jätte bra och går typ alldrig upp. Men efter vad JAG har hört så blir lagningen för hård och följer inte med när kiten töjer sig och då går det sönder brevid lagningen. -
Roland;494709 wrote:Typist svenskt laga själv!!
Kitefix lagar jätte bra och går typ alldrig upp. Men efter vad JAG har hört så blir lagningen för hård och följer inte med när kiten töjer sig och då går det sönder brevid lagningen.Jag ska nog lämna in den imorron så att den blir lagad ordentlig och hoppas det går snabbt så jag kan ut och åka igen 🙂
Logga in för att svara.