Senaste nytt Forums laga dräkt

• laga dräkt

Publicerad av anonym-anvandare på 20 november, 2003 vid 10:20

Upptäckte ett djupt snitt, ca 1.5cm långt i min fina dräkt igår. Hur lagar jag detta bäst? Är det bara o kleta över lite liquisole (eller vad det hette) eller?
    /T

surferdude svarade 21 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • baywatch

Medlem
    20 november, 2003 vid 10:40

Lagade lite mindre sprickor i sömmarna på min dräkt för ett tag sedan. Jag har en tub, vet inte vad det heter, men det blir som gummi. Jag köpte den i en dykaffär och verkar hålla bra. Kanske får du, om det är en stor reva, lappa över med en bit neopren.

• brutus

Medlem
    20 november, 2003 vid 12:46

sök på konfen, killen.
    finns ett antal långa trådar som ger en hel avhandling i ämnet… wink.gif
    /m

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2003 vid 13:33

Ja men jag har ett specifikt fall ju, är ju bara jättelitet jack som jag vill laga. Orkar fan inte söka. Nu jävlar svarar ni!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2003 vid 14:14
  • surferdude

Medlem
    20 november, 2003 vid 14:29

Har en tub lim jag köpte på Bromma Surfsport (finns även på Surfers Paradise) alltid i surfbagen. Blir alltid små hål och revor i dräkten. Brukar sitta och limma i väntan på vind eller vid vila på stranden. Härdar på några minuter.

Strecha ut hålet och lägg ett tunt lager limm på alla ytor som skall limmas ihop. Vänta en stund några minuter i det läget så att limmet torkar lite innan du trycker ihop delarna. Tryck ihop delarna och tryck som f-n i några minuter. Ut och surfa igen. Blir superbra smile.gif. Sniffa inte det blir du dum tongue.gif av.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications