Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga fenan (US-box)? Eller skita i det?

• Laga fenan (US-box)? Eller skita i det?

Publicerad av bananen på 12 november, 2007 vid 19:56

Först och främst – ja, jag har använt sökfunktionen 😀

Körde av fena nummer två för sässongen i fredags. Börjar bli lite småtrött på mig själv. Precis som med den förra så drog jag i berget ordentligt och fenan gick av framme vid skruvhålet. Den lilla ”klossen” framför fenan är m.a.o. puts väck.

I övrigt är den faktiskt inte så skadad, ingen värre än jag kan fixa med spackel och slip. Dessutom var det lite av en favo fena… Förr i tiden (jag menar verkligen förr i tiden) så kunde man sätta på ett litet beslag när denna olycka hände.

Är det någon som gjort en lyckad lagning av US-box fena som havererat på detta vis?

Eller skal lman ta ännu en smäll och länsa plånboken igen?

ola_p svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kapten-k

Medlem
    12 november, 2007 vid 20:26

Är väl inga problem att laga. Du kan ju svänga förbi mig annars, jag tänkte blanda lite epoxi nån kväll i veckan för att laga upp nån fena, blir ju alltid en massa epoxi över, jag brukar blanda i kolfiber så det blir en tjock smet.

• andersbq

Medlem
    12 november, 2007 vid 20:44

Ibland kan man vända på den, dvs sätta pinnen fram och borra ett hål för skruven bak istället. Gäller dock du har en kort skruvmejsel om det är en böjd fena…

• ola_p

Medlem
    12 november, 2007 vid 21:54

Jag filade bort lite av framkanten och borrade nytt hål på en fena som gjorde så för mig.Då hade den gått av precis i skruvhålet.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications