Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing laga knäckt fena på vågis.

• laga knäckt fena på vågis.

Publicerad av mjersen på 25 september, 2008 vid 08:25

har knäckt mittfenan på min schledna vågis jag tjakka i peru ( 5,9″ ).
    o eftersom den e så sjukt schleden gick ja loss på den själv för o lära mig lite.
    slipade bor fenan i dag, sen slog det mig att jag kanske helt enkelt ska skita i att ha den där och spackla igen hålet o bara köra 2 fenor.. kommer det funka okej ellr va rent åt helvete?

bohm svarade 17 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • neven

Medlem
    25 september, 2008 vid 08:28

Har du kört vågbräda i Habo i 10cm vatten nu igen?? Det finns inga vågor där, jag lovar!

• yann

Medlem
    25 september, 2008 vid 09:06

Det funkar fint, den blir ju långt ifrån lika stabil och kommer därför att passa mindre vågor bättre. Hela pivot-punkten flyttas ju framåt till sidfenorna så det känns som en helt annan bräda. Blir en skejtigare känsla och det är lättare att få den att slajda utan bakfena på gott och ont.

• above_the_law

Medlem
    25 september, 2008 vid 09:28

Varför inte köpa två st FCS-plugg från t ex Fille i Varberg (agenturen), borra med cirkelsågborr ner till däcket, bygg med epoxy (om det är det i brädan, annars polyester)under och runt om pluggen. låt härda. Slipa sedan ner till dess att bottenlaminatet och pluggen ligger i exakt samma nivå.
    Sedan har du ju EN bräda för olika förhållanden…bara att ta bor mittfenan när du vill ha en loose skate känsla för små vågor och sätta dit den när du vill ha stabilitet i större vågor och köra mer vertikal vågsurfing…
    Eller så sätter du dit fyra plugg så att du kan köra den som en Quad set up…Lycka till!

• zilversurfarn

Medlem
    25 september, 2008 vid 09:34

Fick efter en bottenkänning köra en del utan mittfenan på min Underground vågis. Det blir precis som Yann säger en lösare skajtigare känsla. Ganska kul när man svänger och ”slajdar” uppe på vågen men mindre kul i bottomturn som man fick göra lite mindre aggressivt. Det blir dessutom lite svårare att ta ordentlig höjd. Känns som att få spinout ungefär (för er som är gamla vindsurfare…)

• hbgkitare

Medlem
    25 september, 2008 vid 10:13

Det var väl en kille i nya tidningen av Nordic Surfmag som berättade lite om varför han tog bort den bakre fenan ibland tror jag!

• mjersen

Medlem
    25 september, 2008 vid 16:32

najs. testar med 2 fenor då.

• gogga

Medlem
    25 september, 2008 vid 18:56

@mjersen 502575 wrote:

najs. testar med 2 fenor då.

Tittar man i senaste kiteworld kör nästan ALLA med endast två fenor…

• byguy

Medlem
    26 september, 2008 vid 07:24

kan någon adressen till fille i varberg med fcs fenboxarna?

• skotten

Medlem
    26 september, 2008 vid 07:27

I have some pics from inside the equipment tent in germany.. and I only saw boards with two fins… except rumours of one with 6 LOL

• bohm

Medlem
    26 september, 2008 vid 08:48

@byGuy 502708 wrote:

kan någon adressen till fille i varberg med fcs fenboxarna?

http://www.waveskate.se/

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications