Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga själv/Lämna in ??

• Laga själv/Lämna in ??

Publicerad av heerbie på 27 juli, 2009 vid 12:29

Goddag, var ute igårkväll med min Naish Cult 13,5 m2 å skulle pröva på att köra lite, blev inte så mycket åkt men va väl okej, dock så lyckades ja dra ner den i en asfaltväg som låg precis brevid ”landnings platsen” så nu har man fått en reva i duken precis där en av struttarna möter LE. Jag lägger upp lite bilder och ber er säga vad ni tänker angående lagning, om jag ska göra det själv, eller om jag ska lämna in det.
    Revan är ca 5 cm lång, men som man ser på en av bilderna så har sömmen spruckit. . . vet inte riktigt hur jag skall göra.
    Så snälla kom med förslag hur jag bör lösa detta..

mvh richard

1_47032577.jpg

2_47032602.jpg

3_47032636.jpg

virena svarade 16 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • neven

Medlem
    27 juli, 2009 vid 12:33

Hmm, jag fattar inte riktigt på första bilden ser det ut att vara i bakkanten på kiten men i texten skriver du att det är vid LE. Är det vid bakkanten så bör det ju räcka med att tejpa på båda sidorna. Annars får du nog lämna in för att få det fixat.

• heerbie

Medlem
    27 juli, 2009 vid 13:48

kiten ligger alltså upp och ner med struttarna uppåt. revan är på duken där duken ligger över LE på ryggen av kiten (alltså den sida som är uppåt när kiten e i luften). Varken struttarna eller LE är skadad, utan de är som sagt duken som ligger över LE som är skadad. Den sista bilden visar även hur en sömm har rivits sönder. tacksam för svar 🙂

• debkausf

Medlem
    27 juli, 2009 vid 16:48

De där hade jag lämmnat till surfers för en riktig lagning, tycker det ser ut som att risken är överhängande att skadan ´riskerar att förvärras och sprida sig annars.

• heerbie

Medlem
    27 juli, 2009 vid 17:12

okej, vart kan man i sånna fall lämna in den för att den skall bli lagad ? bor ca 3 mil norr om gbg. och hur mycket tror du att det kan kosta att få den fixad, är ju som sagt inte en jätte reva, fast det spelar kanske inte någon dirket roll…

mvh richard

Gäst
    27 juli, 2009 vid 17:41

Surfers är bra på att laga.
    Har lagat mina switchblades 3-4ggr (scratchblade?)
    Det där kostar inte mer än ett par hundra.

• sourra

Medlem
    27 juli, 2009 vid 17:55

Finns det nån segelmakare i närheten av där du bor kan du ju kolla med dom också.

• heerbie

Medlem
    27 juli, 2009 vid 18:03

okej, va bra 🙂
    a det finns det, segling är rätt stort här så dom ska va riktigt bra tror ja dessutom, men vet inte om dom lagar kites då de e en segelshop men kan ju kolla.

men ni tror att detta inte är något som jag kan fixa själv med segel tejp på båda sidorna på 10 min ??

Gäst
    27 juli, 2009 vid 18:07

NEJ….det måste säkras med ett par stygn

• sourra

Medlem
    27 juli, 2009 vid 18:07

En kite är ju ett segel =) Så länge draken inte är sandig eller skitig så brukar de inte gnissla. Antagligen kan du laga själv också om du tejpar och syr men det vore ju tråkigt om lagningen blev kass och revan förvärrades när du är ute på nästa session.

Gäst
    27 juli, 2009 vid 18:08

Tänk dig en våg som slår in där…….då kan du simma igenom hålet sedan.

• debkausf

Medlem
    27 juli, 2009 vid 18:27

Sy inte med en maskin med automatisk frammatning, kites mår inte bra av de.

• heerbie

Medlem
    27 juli, 2009 vid 20:01

okej, aa jag ska ner och kolla med segelshopen imorgon å se vad dom säger och så.

Jag mejlade också surfers för att kolla lite med dom. Ni som har erfarenhet av att ha och göra med surfers, hur lång tid kan de ta för dem att laga det. bor ju som sagt inte direkt nära varberg och åker jag ner dit för att få den lagad så vore det bra om dom kanske kan laga den på en eller två timmar så att jag kan ¨åka lite med den där nere också, så får jag lite mer nytta av resan ner (bensin e ju inte gratis . . . ) Men vet ni som sagt om man kan boka tid med dem eller så, så att man vet att kommer ja ner på förmiddagen så e den klar till eftermiddagen samma dag ??

mvh richard.

• virena

Medlem
    27 juli, 2009 vid 20:51
    heerbie;561909 wrote:
    okej, aa jag ska ner och kolla med segelshopen imorgon å se vad dom säger och så.

Jag mejlade också surfers för att kolla lite med dom. Ni som har erfarenhet av att ha och göra med surfers, hur lång tid kan de ta för dem att laga det. bor ju som sagt inte direkt nära varberg och åker jag ner dit för att få den lagad så vore det bra om dom kanske kan laga den på en eller två timmar så att jag kan ¨åka lite med den där nere också, så får jag lite mer nytta av resan ner (bensin e ju inte gratis . . . ) Men vet ni som sagt om man kan boka tid med dem eller så, så att man vet att kommer ja ner på förmiddagen så e den klar till eftermiddagen samma dag ??

mvh richard.

Ring Anna Kettisen hon är bra på att laga kites 0733339935. Hon bor i Göteborg.

Lycka till:smile:

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga själv/Lämna in ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.