Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga våtdräkt

• Laga våtdräkt

Publicerad av anonym-anvandare på 30 augusti, 2004 vid 08:54

Tjena.. Har tydligen lyckats skada min nya våtdräkt
    (ripcurl stinger 5/3).. en reva på 1.5 cm som ännu inte gått rakt igenom.. nu undrar jag ju om det finns något smidigt sätt att laga den… antar att det borde gå att limma men med vad och var får man tag på detta?

anonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • larssa

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:13

Neoprenlim som dom bör ha hos återförsäljaren. Annars har On top sports

• patrikol

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:19

Jag använder ett lim som heter Extreme Repair gjort av ”PlasticPadding” fungerar superbra finns att köpa på dom flesta stora byggvaruhus eller Claes Olsson. Mycket bra att det inte gått helt igenom men jag har även lagat revor som gått igenom och det funkar skit bra det är ju en väldigt liten reva. En större reva som är genomgående så får du använda en lagelapp på insidan och speciellt lim som är till för att laga våtdräkter eller torrdräkter med men det är svindyrt så det behövs ju inte i detta fallet. Lycka till med reparationen.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:27

är det detta du menar??
    Classe Repair extreme lim

• patrikol

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:31

Exaktalamento! smile.gif

• backe

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:14

Jaaa jag säger som jag alltid säger AQUASURE!!!
    Fan oslagbart.
    Men som en fiffig bonus:
    Problemet med att fixera skadan så att det hela ligger på plats under torktiden löses med SuperAttak snabblim.
    Bara att klicka minidroppar och trycka ihop som förlimning till Aquasure sömmen.

• martent

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:42

Det bästa man kan laga våtdräkten med är ett lim som heter lykosol. först lägger man på ett lager på utsidan sedan låter man det torka och lägger ett lager på insidan. när det sedan torkar så blir det som ett genom skinligt gummi. Har lagat min våtdräkt med det och det fungerar riktigt bra!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2004 vid 13:37

Tjena!
    Tack för tipsen! Testade med repair extreme från classe o det fungerade perfekt!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications