Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Långresa, hjälp

• Långresa, hjälp

Publicerad av mbkpeter på 17 april, 2006 vid 18:23

Tja

Var i Jericoacoara Nov-Dec 2005 och det var kanon. Helt otroligt vindsäkert. Åker man dit vet man att man får åka runt 4.5 kvm varje dag. Ok.
    Skall ut ca 6 veckor i vinter igen, nov-dec (jan) ungefär. Har en brasilienrese-budget att röra mig med, dvs att det kan bli ganska långt bort. Vart skall man dra? Det enda som var lite fel i Jeri var att det var choppigt och lite tight för alla på vattnet.
    Skulle vilja ha ett ställe med cleana vågor runt 2+ meter (dock inte för jäkla stort), samtidigt som det går att hitta lite plattvatten.

Lite ideér tack. Jo jag har kollat på Maui.

gurra1978 svarade 19 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • calle

Medlem
    18 april, 2006 vid 09:27

Västra Australien, kanske kan passa.
    Det finns väl massor av folk som kan berätta mer om det.
    Var i Geralton i en månad för alldeles för länge sen och tyckte att det var kanon!
    / Calle

• gurra1978

Medlem
    24 april, 2006 vid 14:08

Jag röstar för Sydafrika. Det är relativt billigt, många surfdagar (jag hade typ 75% med 5,0 som största segel) på 45 dagar och kunde haft mer om jag orkat samt åkt lite länge ibland. Hur som helst så får du ju bra vågor och kan köra plattvatten på sjön eller i Langebaan.

Kolla in min ”reseberättelse” på http://www.kulingvarning.nu och läs lite om spotsen samt kolla även på filmtrailern från stället. Du kommer nog inte ångra dig om du åker dit. Jag ska nog dra dit igen, blir väl 2 månader i vinter, typ jan och feb.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications