Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lanzarote famara beach??

• Lanzarote famara beach??

Publicerad av renstrom på 11 september, 2008 vid 10:05

Nån som har kiteat där och har nåt att säga om spoten/ön??
    Tänkte dra dit 6 veckor till sommarn om det inte är nån som har nåt d¨åligt att säga om stället?

renstrom svarade 16 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • byguy

Medlem
    11 september, 2008 vid 13:06

Det är den beachen jag varit närmast att dö på och där jag gjort mitt i särklass högsta hopp med windsurfingbräda. Famara ger dig ett love/hate skräck/lycka förhållande. Det kan vara väldigt strömt ibland. När sandvinden från sahara blåser blir det 7 till 9 beafort offshore vind där med oftast stora vågor. Grymma förhållanden då. Har bara windsurfat där. Sista gången 90.
    Får jag ärva dig?

• renstrom

Medlem
    11 september, 2008 vid 14:23

Okej. Hur många dagar i veckan kan man surfa tror du?
    Vad menar du med ”strömmar”? Är det utåt eller innåt strömmar? Rekomenderar du Famara beach eller borde jag satsa på ett annat ställe?
    Så det jag menar me denna tråd är det värt att lägga 15 pap på en 6 veckors resa till lanzarote eller borde jag kolla på nåt annat resmål? Kom me förslag på resmål
    Tacksam för svar.

• byguy

Medlem
    12 september, 2008 vid 06:34

Lanzarote börjar bli vindsäkert från januari och framåt. Bäst på sommaren tror jag. Eftersom det brukade vara ok att windsurfa där från januari går det säkert med kite. Finns många ställen på lanzarote vid olika riktningar, inte bara famara. Man kunde även ta en färja till fuerteventura från lanzarote. Resmål i övrigt kan jag inte hjälpa dig med då jag inte rest på många år. Beträffande om det är värt 15 papp, så vet man ju bara efteråt. Om det nu inte finns en massa dumma kiteförbud där skulle jag själv gärna lagt 6 veckor / 15 papp där från tidigast mitten januari och framåt.

• renstrom

Medlem
    12 september, 2008 vid 06:40

Haha ok tack för svaret.
    Jo jag tror jag chansar på en resa dit iallafall, och det blir från sommarn och har läst på lite gran nu verkar väldigt vindsäkert 😀
    Det kan ju nite va väre än norrland iaf så.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lanzarote famara beach??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.