Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lära sig surfa ?

• Lära sig surfa ?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 oktober, 2001 vid 23:06

Hej!

har stora funderingar på att köpa en F2 funboard.
    Undrar om det är svårt att behärska den om man bara har surfat på stenåldersbräda förr?

Undrar också om man ska gå med i en kluub där man lär sig surfa eller om man kan lära sig lika bra själv med lite träning.

Och hur mycket ska man lägga på en komplett bräda tror funboarden skulle kosta 7-8000:- komplett med sele.

tacksam för alla svar.

//Björne

frank svarade 24 år sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 06:21

F2-funboard????? vad är det för nåt?
    Kolla årsmodell, längd, volym, vikt, mm och återkom här.
    Låter JÄVLIGT dyrt om det är vad jag tror.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 07:05

funboard låter lite gammalt, vad är det för junk du snackar om?!?

• garage

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 07:11

Tjena!

Här är lite synpunkter från mig som har haft ungefär samma funderingar.

Jag köpte på mig lite blandade saker från ca -96 till -98. Komplett rigg, segel och bräda med lite utrustning till. Jag gav ca 3500:- Min bräda är på 103L och jag kan säga dig att det är INTE lätt. Jag skulle nog säga samma sak som alla sa till mig att minst 130L bör man ha. Bästa är väl att köpa nåns hela utrustning men 7000-8000 tycker jag låter dyrt.

Bra information hittar du bla. på http://www.sevenius.com/windsurf/

Leta sen upp ett långgrunt ställe med jämn och bra vind och öva på!

Lycka till!

/Andreas

• anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 07:19

Det var nog 10 år sen man slutade snacka om ”funboards”. Nu heter det ”freeride” eller ”freestyle” men man menar nog ungefär samma sak egentligen…Har du surfat innan kan du grunderna, det är bara att sticka ut och nöta. Det lär vara mycket lättare att lära sig surfa (planande) nu än på stenåldern…

• anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 08:46

Snacka inte skit om F2 brädan,det är en helvass retrobräda ca 20år gammal,priset verkar dock vara något i överkant.

• frank

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 08:55

jag säljer kanske min bic astro rock komplett med rigg och allt. kanonbra bräda att börja på, och lite billigare än F2:n ,är du intresserad får du gärna höra av dej på nisse@frank.tf

• and_jo

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 09:17

E det du Ryberg eller?

//Andreas

• anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 16:27

jag började med stora brädor från 80 talet några gånger och köpte sedan en tiga 260 slalom på 89 liter för ett år sedan ungefär, det har funkar hur bra som helst. när man har lärt sig vattenstarta och surfa med hängsele så går det grymt bra. men det är nog lite svårare att lära sig surfa på den än på de nyare brädorna, men när man har lärt sig grunderna på den så går det väldigt fort. så det går att lära sig på en mindre bräda också.

• frank

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 14:12

ska sälja min bic astro rock med komplett rigg nu, så är du intresserad får du kanske skynda dej. jag ger dej ett bra pris,

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lära sig surfa ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.