Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Låsa fast bräda
- 
		Låsa fast brädaPublicerad av rasmus_w på 10 juli, 2008 vid 09:27Hur gör man? Har brädan powerbox eller tuttle så borde det räcka att trä en vajer genom skruvhålet, men hur gör man med usbox? Förr fanns det ett par brickor med hål i som man kunde sticka in i boxen och trä vajern genom. surfen svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
- 
			10 Svar
- 
Finns fortfarande, kostar 69:-. Finns även speciella vajrar på 2,5 eller 4 meter. 
 för 350-400:-
- 
Kan man stoppa stålbitarna på bilden i mastfotskasetten och låsa fast brädan på det sättet? Filip 
- 
KnatteGäst10 juli, 2008 vid 15:12@filipl 481559 wrote: Kan man stoppa stålbitarna på bilden i mastfotskasetten och låsa fast brädan på det sättet? Filip Japp! Det går bra att använda mastkassetten för detta. Annars kan man köpa en ”fenboxlås” så att du kan låsa fast ett lås i det genomgående hålet för fenan. Hittar inga bilder på detta på nätet eller den lätt röriga nya SP-sajten på nätet.. 
- 
@Knatte 481567 wrote: Japp! Det går bra att använda mastkassetten för detta. Annars kan man köpa en ”fenboxlås” så att du kan låsa fast ett lås i det genomgående hålet för fenan. Hittar inga bilder på detta på nätet eller den lätt röriga nya SP-sajten på nätet.. Kan man inte bara trä låsvajern genom skruvhålet? 
- 
KnatteGäst10 juli, 2008 vid 17:03@Rasmus_W 481571 wrote: Kan man inte bara trä låsvajern genom skruvhålet? Då måste man ha en jäkligt smal vajer och då kan man ju lätt knipsa av denna.. 
 Jag kör med en tjock vajer och abuslås som låser ihop ändarna och fenboxlåsningen i ett snyggt paket.
- 
Tips 
 NETTO har en lås wire som larmar om ngn försöker klippa av wiren eller förstöra larm-boxen. Köpte 2 för att testa. Fungerar alldeles utmärkt.
 120 dcbl det hörs!!!!!!! Avsedd för utemöbler och liknande.
 Om inte wiren går genom skruvhålen komplettera med fen-box-lås.Häpna pris 69:90 sek undrar vad en surf-butik skulle ta ut????? 
 Notbad
- 
Vi har undersökt närmare och tagit in denna modell. Passar alla brädor. 
- 
En sån har jag, minns inte var (eller när) jag köpte den, men den har funkat bra i många år :). 
 Sitter i mastkasetten på min gamla Fanatic Gecko när den är med mig och reser…
- 
KnatteGäst23 juli, 2008 vid 06:50@mikaels 484566 wrote: En sån har jag, minns inte var (eller när) jag köpte den, men den har funkat bra i många år :). 
 Sitter i mastkasetten på min gamla Fanatic Gecko när den är med mig och reser…En sådan har jag och jag köpte min på SP för många år sedan. Jag har både fenlåset och mastkassetlåset 🙂 
- 
@Knatte 484568 wrote: En sådan har jag och jag köpte min på SP för många år sedan. Jag har både fenlåset och mastkassetlåset 🙂 Ja en del kör med både hängslen och svångrem;=) Men bra och enkelt att låsa fast grejerna är det, så slipper man få problem med försäkringsbolaget om något skulle bli stulet från taket. 
 surfen
Logga in för att svara.