Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Läskigt, hajar du?
-
Läskigt, hajar du?
Publicerad av gh0st på 3 oktober, 2008 vid 20:59Fan, läskigt… utanför Perth..
edorf svarade 16 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Enligt Animal Planet så gillar hajarna att bara ligga i swellet och låta vågorna skölja igenom gälarna. Alternativet för dom är att hålla sig konstant simmande, precis som tonfisken. Inga onda avsikter alltså.
”Dödshaj”? Carcharodon morbidus då eller? Hehe, kvällstidningarna är så jäkla roliga. ”65 personer har dött av attacker av vithaj sedan 1876” – I sverige dör ungefär 80 personer av alkoholförgiftning varje år och ärligt talat ligger du värre till där. Du kan m.a.o. chilla Nicke 🙂
-
just dont surf where they have seals or sharkbiscuts… you will be fine dude.. hell, you lived without one leg for more than a year.
-
@skotten 504911 wrote:
just dont surf where they have seals or sharkbiscuts… you will be fine dude.. hell, you lived without one leg for more than a year.
Åsså låt bli att pissa i våtdräkten, låt bli att bada efter solnedgången eller före soluppgången, undvikflodmynningar, gå upp om du skadat dig och om du får syn på någon är det bara att köra arga leken med den … så kommer det vara ännu mindre fara …
-
äh, när man väl är där skiter man i allt det där. Jag hade bästa surfet någonsin i timmar helt själv i en vik, surfade tills solen gått ned helt, det var för bra för att låta bli! En av de bästa spotsen ligger intill en halvö full med sälar, men extremt plattvatten och supershyssta vindar, så då är man där o kitar iaf.
det enda läskiga var väl när vinden dog o jag fick simma lääänge o kom på att jag hade min mens……..iiiik. men det behöver juh inte niklas oroa sig för haha!
Logga in för att svara.