Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lastfartyg till australien ?

• lastfartyg till australien ?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 oktober, 2002 vid 07:41

Har hört att det finns en del som har tagit sig till Australien med lastfartyg. om ni vet något rederi som kan tänkas ta me några fattiga surfare, lr har egna erfarenheter av detta så hör av er på min mail. Ankhuve@hotmail.com

surf on!

mons svarade 23 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 10:48

Du skojar?!

• anders_hoffman

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 11:38

Du lär ju inte ha några problem med att det finns för lite plats för utrusdtningen iaf laugh.gif
    Lastfartyg!!!

• anders_hoffman

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 11:58

Undra vad det kan kosta??? om det nu är möjligt… fast det lär ju ta ett jävla tag, minst en månad. Tänk vad sugen du kommer vara på att kasta i grejorna och surfa lite när du är mitt ute på havet och det blåser huggorm och är masthögt.

• poopzilla

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 13:08

Det finns en katalog med förteckning över en jävla massa lastfartyg som går reguljärt över hela världen. Kommer inte ihåg vad den heter längre, men jag kollade in detta när jag var på väg till staterna med bil. Båt är dock inget för den mindre bemedlade surfaren. Du betalar nämligen per dygn. Både för logi och mat. Man måste även ha läkarintyg i vissa fall. Har för mig att det skulle gå på drygt 8000:- för att åka till USA och det tar 11 dagar, du kan ju tänka dig vad Australien skulle kosta.

Hittade ngra länkar som hastigast:
    http://www.freightertravel.hb.co.nz/
    http://www.strandtravel.co.uk

Ett exempel: Tilbury (UK) – Fremantle (Aus). 28 dagar.

Rutt:Tilbury (UK), Hamburg (Germany), Rotterdam (Netherlands), La Spezia (Italy), Suez Canal, Fremantle (Australia)

Pris: 1830 pund

Vore ju jävligt coolt om man hade tid och pengar

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 13:31

Varför inte segla prylarna dit. Det är en lika klyftig idé.
    Det kanske går lite fortare med rätt vindar oxo wink.gif

• mons

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 14:44

bara kollade in här, vad är annars det billigaste sättet att ta sig till australien? har ingen brådska, så det gör inget om det tar lång tid. (och då förväntar jag mig mogna svar, inga som att gå eller surfa dit!)

måns confused.gif

• anders_hoffman

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 16:15

Ja varför inte surfa dit, då slår du ju världsrekord sammtidigt för det lär ju knappast finnas nån som surfat från kalla sverige till varma australien, fast då får du nog flyga hem för du är nog rätt trött på WS när du kommer fram!! laugh.gif

• stinger

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 16:23

Du har varit inne på lastfartyg, varför inte försöka få jobb på en båt som ska till Australien?? Då går du ju faktiskt plus på resan=mer surf i Australien. Ingen aning om hur lätt/svårt det är att få jobb ombord på en båt men kanske ett lite mer moget förslag än de andra du har fått.
    Annars tror jag (utan att ha kollat) nog att flyg med nåt lågprisbolag är billigast.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 18:22

Jag har varit inne lite på samma idé att jobba mig ner till Australien eller Nya Zeeland på ett lastfartyg. Har snackat lite med min pappa som råkar vara sjökapten. Enligt honom ska det vara rätt svårt att mönstra på enkel resa nuförtiden. Var lättare förr tydligen.

• mons

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 18:51

har också snackat med min pappa, som jobbade på sjön förut..och då hade de ofta med pasagerade som gjorde lite små jobb under resansgång för att få resan och mat. Men så jobbar min granne på sjön nu, och han säger att det är jäkligt svårt…

men om du kommer i kontakt med något rederi som kan tänka sig det, eller om kanske din pappa har ngn kontakt som han vill dela med sig om så kan du väll mejla mig?

//måns

mons_fornander@hotmail.com

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications