Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lättvindare!

• Lättvindare!

Publicerad av anonym-anvandare på 8 oktober, 2002 vid 18:59

Hejsan!

Jag hade tänkt mig en slingshot som lättvindsbräda. Är Jarvis ett bra alternativ om jag har en 136cm wakeboard redan. Jag är rädd att den kommer att kännas klumpig så fort man har tryck i draken. Kommer förmodligen att komplettera upp med en 20m² Kite eller motsvarande foil senare. Någon som har erfarenhet av liknande kombination.
    (Hopp & Trick, ej Söndagscruising)

/90 kilos

anonym-anvandare svarade 23 år sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kitelife

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 20:56

Det funkar, den kan kännas lite lång men greppet är det inget fel på…

Om du har lust att vänta är Morph ett annat alternativ, då får du dessutom valet mellan TT och Mutant style.

• kitelife

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 20:56

En bild till…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 16:50

Limmar man dit padsen där man tror att man vill ha dem eller är det enkelt att byta fotstroppsplacering?
    Följer alla fenor på figuren med?
    Vad kommer den kosta?
    När kommer den?
    Vad väger den och vad väger en jarvis?

• hugeo

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 17:08

Jag tycker personligen inte att Slingshot brädorna är bra lättvinds brädor, för mycke rocker för att plana tidigt, även den större varianten, ska du köra lättvind skaffa en bräda med plan rockerkurva. Däremot är det nog världens bästa grepp i plankan.

Tycker inte att brädan lämpar sig för nybörjaren. Men har du lite tålamod med höjdtagningen så go for it!

• kitelife

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 17:47

Vet inte vet inte och till sist vet inte men jag kan väga en jarvis till dig om det känns viktigt…

Jag får nog en Morph i november (innan årets slut iaf, dom är inte snabba och dom lovar alltid mer än dom kan hålla tongue.gif )

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 19:58

FRIDGE DOOR FD138 AND SMORGASBOARD SB148
    This is the newest board in our range, and is essentially a wake style tray. However, it has a shorter, super-wide outline which puts it in its own category. The concept was discovered while recycling one of Mike Holland’s many boards. This board has really good upwind capability and excellent preload for jumps. This makes it ideal for working a small competition area. It also makes a great fun board to ride technical freestyle in lightwind flatwater. Not really suitable for awkward chop conditions due to the short length/ minimal rocker combination.
    FridgeDoor.jpg

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 15:32

Vart köper man/Läser man om dessa?

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 22:24

kolla på http://www.undergroundkiteboards.com
    de verkar vara grymt populära i australien/nya zeeland, även bland pros.
    har gjort en plywoodkopia på en äldre smalare modell, funkar riktigt bra i
    plattvatten och planar tidigt, kommer nog bygga en bredare smorgasbord-kopia snart.
    tror att rak rocker är det viktigaste för att brädan ska plana tidigt.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications