Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lättvindskiting i GBG-trakten?
-
Lättvindskiting i GBG-trakten?
Publicerad av anonym-anvandare på 2 juni, 2004 vid 13:13Är det någon lättviktare eller STOR drake som har liten fjant hängandes under sig som är intresserad av att testa den lilla sjöbris som kommit? 2 dagar i rad nu med superfint väder samt toppar på 5-6 m/s. Visa ert intresse!
/Johan, ganska lätt, med stor drake men kan vara arg och smal också
honk svarade 21 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Har du kört din 19 nått mer nu? Hur är den? Är det 1.3m/s som är gränsen för dig nu?
-
Det handlar bara om vilja fast lite vind skadar inte. När det varit stiltje som i helgen blir frustrationen för stor och då är det kul att gubbåka lite. Medge att när Onsala mätaren visar 5 så vill man ju prova. T.o.m. grannen F har skaffat sig en stor pråm.
/Johan, forfarande arg och smal
-
Jag får ju en sprillans EH 19 snart.. och då kanske man kan gå ut näre blåser lite mindre… även när det blåser mer

VÅGA ÖVERRIGGA!
-
Nä. Förmodligen kommer du fortsätta guppa på ytan i sittande ställning vid 8m/s

/Giller överrigg, men även fis-körning
-
jo fy fan! när johan körde med 14 o jag inte kom ut med min 18(!) så köpte jag en större bräda dagen där på…damn U johan da lajtwindkajtör!
-
Jag e på i mon kan ringa dig johan funderade påt i dag kolla en lokal vindmätare här i onsala den var uppe i 6 idag
-
Hoppas på bris idag! Ligger det på SW och runt 5 blir det nog Askimsviken vid 1600.
/Johan, 0705-680713
-
Fasen vad ni får hoppas hårt isåfall.. .det ser inte fagert ut på windguru. Nästan så det blåser mindre än inget..
-
Windguru suger fett! Senaste dagarna har de olika vindmätarna varit uppe på 5-6 och vänt. Dock bara under någon timme eller 2. Jag vill kalla det för sjöbris, gubb-surfbart och är inget för tjockisar som dig Honk.
/Johan, arg, smal och lite förhoppningsfull
-
Ska dra ner till varberg och hämta en osänkbar HiFly-pråm, sen är jag med och gubb-surfar. Ser nästan ut som om det blir körbart i askim i morgon eftermiddag…
F, du kan få låna min huva om du vill….
-
Jag har faktiskt tåjtat till mig… Tränar nästan ingen styrketräning och kör surf, box och korpfotboll nu istället

Vägde in på nätta 83kg häromdagen…. snart kan jag köra i samma fisvindar som dig johan.. å då jäklar
-
Svar till:
Jag har faktiskt tåjtat till mig… Tränar nästan ingen styrketräning och kör surf, box och korpfotboll nu istället

Vägde in på nätta 83kg häromdagen…. snart kan jag köra i samma fisvindar som dig johan.. å då jäklar

[/ QUOTE ]
Jag vet Honk! Sneglade på din välsvarvade hydda när vi var i Stråvalla senast. Hade efter den lätt våta synen svårt att sova. Längtar tills vi nästa gång kan springa i vattenbrynet. Surf i helgen ella?
/Da Gimp
-
Tacka inte mig, tacka mamma scan

Jo jag hoppas på surf ivf på söndag och kanske även på måndag eftermiddag.. Kanske har fått min EH 14 oxå då.. hoppas man får en suicide leash oxå så man kan ge sig på dom där handlepass-grejerna till sist.
Logga in för att svara.