Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lättvindskiting i GBG-trakten?

• Lättvindskiting i GBG-trakten?

Publicerad av anonym-anvandare på 2 juni, 2004 vid 13:13

Är det någon lättviktare eller STOR drake som har liten fjant hängandes under sig som är intresserad av att testa den lilla sjöbris som kommit? 2 dagar i rad nu med superfint väder samt toppar på 5-6 m/s. Visa ert intresse!

/Johan, ganska lätt, med stor drake men kan vara arg och smal också

honk svarade 21 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • pet

Medlem
    2 juni, 2004 vid 13:43

Har du kört din 19 nått mer nu? Hur är den? Är det 1.3m/s som är gränsen för dig nu?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2004 vid 13:49

Det handlar bara om vilja fast lite vind skadar inte. När det varit stiltje som i helgen blir frustrationen för stor och då är det kul att gubbåka lite. Medge att när Onsala mätaren visar 5 så vill man ju prova. T.o.m. grannen F har skaffat sig en stor pråm.

/Johan, forfarande arg och smal

• honk

Medlem
    2 juni, 2004 vid 13:56

Jag får ju en sprillans EH 19 snart.. och då kanske man kan gå ut näre blåser lite mindre… även när det blåser mer smile.gif

VÅGA ÖVERRIGGA!

• pet

Medlem
    2 juni, 2004 vid 14:30

Nä. Förmodligen kommer du fortsätta guppa på ytan i sittande ställning vid 8m/s wink.gif

/Giller överrigg, men även fis-körning

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2004 vid 15:25

jo fy fan! när johan körde med 14 o jag inte kom ut med min 18(!) så köpte jag en större bräda dagen där på…damn U johan da lajtwindkajtör!

• flip

Medlem
    2 juni, 2004 vid 16:19

man ska köra 26 när det brisar grin.gif

• roland

Medlem
    2 juni, 2004 vid 18:52

Jag e på i mon kan ringa dig johan funderade påt i dag kolla en lokal vindmätare här i onsala den var uppe i 6 idag

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2004 vid 07:10

Hoppas på bris idag! Ligger det på SW och runt 5 blir det nog Askimsviken vid 1600.

/Johan, 0705-680713

• honk

Medlem
    3 juni, 2004 vid 07:15

Fasen vad ni får hoppas hårt isåfall.. .det ser inte fagert ut på windguru. Nästan så det blåser mindre än inget..

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2004 vid 07:29

Windguru suger fett! Senaste dagarna har de olika vindmätarna varit uppe på 5-6 och vänt. Dock bara under någon timme eller 2. Jag vill kalla det för sjöbris, gubb-surfbart och är inget för tjockisar som dig Honk.

/Johan, arg, smal och lite förhoppningsfull

• _bodhi_

Medlem
    3 juni, 2004 vid 21:15

Ska dra ner till varberg och hämta en osänkbar HiFly-pråm, sen är jag med och gubb-surfar. Ser nästan ut som om det blir körbart i askim i morgon eftermiddag…
    F, du kan få låna min huva om du vill…. tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juni, 2004 vid 23:36

var får du din vindinfo?

• honk

Medlem
    4 juni, 2004 vid 07:47

Jag har faktiskt tåjtat till mig… Tränar nästan ingen styrketräning och kör surf, box och korpfotboll nu istället smile.gif

Vägde in på nätta 83kg häromdagen…. snart kan jag köra i samma fisvindar som dig johan.. å då jäklar smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2004 vid 08:12

Svar till:

Jag har faktiskt tåjtat till mig… Tränar nästan ingen styrketräning och kör surf, box och korpfotboll nu istället smile.gif

Vägde in på nätta 83kg häromdagen…. snart kan jag köra i samma fisvindar som dig johan.. å då jäklar smile.gif

[/ QUOTE ]

Jag vet Honk! Sneglade på din välsvarvade hydda när vi var i Stråvalla senast. Hade efter den lätt våta synen svårt att sova. Längtar tills vi nästa gång kan springa i vattenbrynet. Surf i helgen ella?

/Da Gimp

• honk

Medlem
    4 juni, 2004 vid 09:07

Tacka inte mig, tacka mamma scan smile.gif

Jo jag hoppas på surf ivf på söndag och kanske även på måndag eftermiddag.. Kanske har fått min EH 14 oxå då.. hoppas man får en suicide leash oxå så man kan ge sig på dom där handlepass-grejerna till sist.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications