Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Leach till en Cabrinha Contra.
-
Leach till en Cabrinha Contra.
Publicerad av krillan82 på 28 juli, 2006 vid 08:59Undrar om någon vet hur man kopplar en Leach till en Cabrinha contra med recon 2 bom? Och om det ska vara någon speciel leash?
Ha det super duper…
eddie svarade 19 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Speak to Ghost, he has come up with a few custom options : )
Tony
-
Nöjer mig nog med en vanlig. Kör inte så avancerat i nu *ler*
-
Om du kopplar ett y som du fäster i båda ”bollarna” på baklinorna och sen till en leash har du en HP leash som självutlöser säkerhetssystemet när du släpper bommen vid körning ”unhooked”.
/DJ
-
Låter ju kanon… kan man köpa det och i sånna fall vart. Eller är det någott man sj måste mecka ihop?
-
Cabrinha tillverkar inte dom längre, så hittar du ingen beggad så får man mecka ihop en själv. Inte speciellt krångligt faktiskt.
-
Fan vad gött att mecka själv…. Mer sådant!
Jag kommer ihåg när man satte kniven i sin Cabrinha Chickenloop, det var tider det.
Ingen som har en schakel till salu? -
Det första jag gör när jag får mina grejer (vad det än är för märke) är att jag plockar ner bomen i molekyler och sätter ihop den på mitt sätt igen. Jag kör bara på Pepe Custom-grejer.
-
Tackar för alla tipps. Jag ska alltså koppla ett Y från kulorna på yterlinorna ner till en vanlig leash.
-
Pepä wrote:Det första jag gör när jag får mina grejer (vad det än är för märke) är att jag plockar ner bomen i molekyler och sätter ihop den på mitt sätt igen. Jag kör bara på Pepe Custom-grejer.
Du kör Cabrinha va?
-
Eddie wrote:Pepä wrote:Det första jag gör när jag får mina grejer (vad det än är för märke) är att jag plockar ner bomen i molekyler och sätter ihop den på mitt sätt igen. Jag kör bara på Pepe Custom-grejer.
Du kör Cabrinha va?
Jag har kört Naish, Wipika, Cabrinha och nu RRD, och jag har alltid meckat själv förutom på den första powerlockbomen från Cabrinha. Den var chef.
-
Krillan82 wrote:Tackar för alla tipps. Jag ska alltså koppla ett Y från kulorna på yterlinorna ner till en vanlig leash.
om du tänker dig en lina som går mellan kulorna så fäster du leashen i mitten på linan så har du ett Y.
leashen skall dra i båda kulorna samtidigt när du tappar/släpper kiten.
Logga in för att svara.