Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing leading Bladder sönder HJÄLP

• leading Bladder sönder HJÄLP

Publicerad av anonym-anvandare på 11 juni, 2003 vid 09:11

Min LE-bladder har pajat revan är för stor för att laga med med följande lagningskit var kan man köpa passande gummi att klistra dit eller finns det någon annan lösning revan är precis på ena änden av leading edge och är cirka 10 cm lång. Ringde megmax (göteborg) men de hade ingen lösning. En ny bladder skulle kosta 700 kr och det vill jag inte betala. Draken är en ARX 11.5 -02:a Så om någon har praktisk erfarenhet av detta snälla ge mig några tips!!!

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2003 vid 09:16

slakta en gammal häck det gjorde vi i cabarete, annrs har jag nog nån meter bladder rubber…nånstans

annrs kan du ju beställa en ny här:

http://shop.store.yahoo.com/offdal/01-bladder.html

/hugge

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2003 vid 10:37

Tack för tipset om det finns någon i göteborg som sitter på en gammal häck eller en bit bladder ring mig 0739-021767.
    Själv är jag bara inne på min andra säsong av kitande så jag har ingen bit gammal över själv

• pipe69

Medlem
    12 juni, 2003 vid 16:49

Varför inte ta kondomgummi?!?! ooo.gif blush.gif Nån som har provat?!?

Ingo

• sirgomez

Medlem
    17 juni, 2003 vid 11:07

är det inte latex?

men iaf kan man ta limmet som heter Patex från tyskland – ska köpa några tuber.det är billigare än nån lagningkitt och funkar perfekt.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juni, 2003 vid 22:48

Jag har lagat en drygt tio cm. lång reva på min gamla drake och den håller luften.
    Jag använde mig av självhäftande segellagningstejp på rulle (ca fem cm bred) och lagade bladdern med. Lite knöl här o där,limmade på bitar över de knöliga partierna med… inte riktigt säker på vad…
    Samma tejp utanpå själva tyget med stygn.
    Jag rekommenderar att handla ny bladder dock eftersom det var lite väl bökigt. Verkar ju bra tips: ”Replacement bladders” på Yahoo.

Nic

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2003 vid 15:31

Tjena
    Har grymma problem med att mina bladders går sönder hela tiden, har hittils nöjt mig med att knyta men det börjar bli dags att skaffa nya nu. Finns det någon som har testa de här replacment bladdersen? skulle vara intressant att höra vad ni tycker i sånna fall.

Andi_j

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications