Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › leashen är i vägen
-
leashen är i vägen
Publicerad av christian12345 på 3 juli, 2007 vid 16:23När jag byter hand bakom ryggen så får jag ofta fatt om både bommen och leashen med handen jag byter till. Resultatet är alltid att jag tappar bommen och ramlar. Är jag ensam om det här problemet? Finns det några tricks för att slippa det? Jag har en orginal Cabrinha leash.
Christian
christian12345 svarade 18 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Hallå din gammle get! Jag råkar också ut för det lite då och då, jag har kopplat min leash till 5the linan jag antar att risken blir mindre om man fäster den i chickenlopen men jag känner inte för att bli släpad!
Kommer kanske ner till skåne i helgen eller kanske redan på to så då får vi höras! 031 3453457 ännu osäkrare om daniel kommer , jag kan ringa dig så kan vi synka. -
snygging;394471 wrote:Hallå din gammle get! [..]
Hej, din tacka!
Jag har ju inte någon femte lina, men just nu har jag leashen ovanför swivelen… (se contemporary art bild). Den funkar ju typ som en suicide leash redan, så jag kan ju pröva och se om jag kan sätta den direkt i kyckling-öglan i stället…
Ring om du kommer nedåt! Det ser ut som att jag kommer segla i helgen om vädret håller i sig!
Christian
-
Jag tycker din leash såg ut att fungera finfint

Har din plånbok hämtat sig sen CV? I så fall är det dags att prygla den på Paros i aug/sep.
-
sourra;394537 wrote:Jag tycker [bla bla]
Tack för att du offentliggör så smickrande bilder… Det är fan ditt fel om inte Farsan får några barnbarn nu!
Tror nog att det blir antingen Boracay, Cuba eller Brasilien i år, men är inte helt säker… Grekland får vänta.
Men tillbaka till ämnet! Hur gör man för att inte klanta till det med leashen?
Christian
-
Vrid den handen du passar bommen ifrån så att handflatan vätter uppåt när du har den bakom ryggen då kommer den sida du skall ta tag i att vara närmast den hand som skall ta emot den, comprendo?
Du slipper alltså korsa armarna bakom ryggen. -
kasimir;394589 wrote:Vrid den handen du passar bommen ifrån så att handflatan vätter uppåt [..]
Det låter förnuftigt! Har faktiskt aldrig tänkt på hur jag håller handen/bommen när jag inte ser den…
Tack ska du ha – ska provas i morgon, om vi har tur… :cool2:Christian
Logga in för att svara.