Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lillis i morgon 17/11 någon? (Umeå)
-
Lillis i morgon 17/11 någon? (Umeå)
Publicerad av smjole på 16 november, 2006 vid 21:44Fundera på att ta en sväng till ute på Lillis (Umeå) om det går imorgon.
Syd 12-16 på SMHI och +5. Var ju typ +1 till 0 förra helgen:laugh:och då blev det ju åka av.Någon till som är sugen?
anders
johan_m svarade 18 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Hur var det?
SJälv satt man nere i sthlm utan någon möjlighet till surf, men för en gångs skulls så gjorde det inget. -
Det hadde blåst ruskigt hårt men det dog innan vi gick ut.
(kan inte erinra mig om att jag varit med om det förr…)Jag hadde bara lilla brädan (hybriden) med mig och körde 6.1 men det blev NOLL planing för mig..
Anders G planade några repor med 5.6 (han väger typ 70 med allting på sig)Kuriosa: Man bottnade knappt ute i rännan utanför där man går i, så högt vatten var det. och STORA vågor var det längre ut (men dit tog man sig ju aldrig)
PS Var nästan tvungen att dumpa grejorna mellan stenpiren och sandbanken och simma..Rip current from hell !
efter 2 missade vattenstarter var jag 50 meter längre ut( rippen bröt runt seglet åt fel håll, rip ut vind in, varje gång) och jag började tappa mina händer (körde utan handskar, tappat dom)
men det ordnade sig..Sugen på att köra i veckan ? är inga problem än för 5/3 och huva..
ingen som är sugen på att leasa ut ett par Dakine cwm eller nått sånt?
-
Blir det vind och några plusgrader i veckan så är jag gärna på att köra, du kan ju skrika till här på konfen om det blir nåt, skall dock åka hem på torsdag och funderar på att dra med mig grejjerna för vinterförvaring, men då kanske man skall lämna dom här uppe istället då..
Logga in för att svara.