Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › lim till våtdräkt
-
lim till våtdräkt
Publicerad av snygging på 19 juli, 2004 vid 08:16Ngn som har tips på ett bra lim att laga våtdräkten med knäna håller på att ge sig. köpte ngt lim i en dykafär svart trögflytande goja som rammlar av direkt.
snygging svarade 21 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Asså den gammla neopreneklassikern ”Aquasure” aka ”Aquaseal” funkar alltid. Helt transparent, bara att blaffa po. Går att använda tills din dräkt består av mer lim än neoprene. Hittas i båt/surf/fiske butiker.
-
Om det är Black Witch du menar (brukar säljas av dykbutiker) så bör du tänka på att det endast är till för att sammanfoga två ytor, tex en sprucken söm. Det funkar inte att fylla ut skador med det. Om materialet börjar bli trött i knäna tycker jag att det bästa alternativet är att lägga på ett extra lager tunn neopren. Det bästa är om du har en gammal 2mm:s-dräkt som är trasig. Det går alltid att hitta några partier med bra material. Limma sedan dit biten med Rigo eller liknande lättflytande kontaktlim. Vill du vara extra noga kan du ju också sy fast lappen runt om och sedan täta med mer lim.
Liquisole funkar annars att tillfälligt fixa till skador. Se då bara till att inte lägga på för tjockt lager. Då blir lagningen stel, vilket inte passar så bra just på knäna. Man ska också försöka ”tona ut” Liquisolen steglöst i kanten på lagningen för att undvika att neoprenet spricker längs limkanten.
-
Liquisole.Finns på Maxi och vanliga stormarknader. Håller mkt bra.
-
Casco liquisole är det absolut bästa jag har testat, enbart fått lysande resultat. Finns att köpa i järnaffärer eller färghandel. (tror det är Nordsjö som också har Casco(?))
-
okedoke jag skall testa de limmärkena och en ica kasse så att man kan rusa lite
Logga in för att svara.