Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Limm till torris
-
Limm till torris
Publicerad av stellan på 16 september, 2004 vid 06:16Jag ska förstärka mina tejpningar på Pyron. Är Liquidsole det bästa eller?
patrikol svarade 20 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
vanligt kontaktlim brukar man köra till skaltorrisar. men då får du ju sätta it nån ny bit utanför.
-
Hade själv läckage på min pyro i våras, det var på ena benmudden, men det fixade sig med lite Liquidsole, har funkat finfint sen dess
**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs – -
Kontaktlim?? är inte det för stelt när det härdat. Någon som prövat med vanligt silicone lim. 1/4 del av liquidsole?
-
Vi lagar torrdräkter på jobb hela tiden du använder ett väldigt dyrt special lim. Men då blir det också som nytt. Liqui Sole är mer en utfyllnads produkt för att laga mer typ gropar men visst kan man lägga det funkar kanske. Men det limmet som används av proffsen är väldigt tunt och limmar/vulkar dit tejpen ordentligt, ibland måste man även lägga ny tejp om det är en större läcka längs sömmen. Lycka till. Vill du att vi lagar den på jobb till dig så löser vi det Stellan.
-
vanligt kontaktlim funkar perfa har butt hals å handledstätningar på torris å fick första gången lite tips av en snubbe på dyk å brandservice som jobbat med detta i många år! kompisen som jag dyker med har också en hel släkt som har en yrkesdykfirma hemma i byn å enligt dessa snubbar och mig så funkar kontaktlim perfa! finns speciallim men ska funka likabra med kontakt, bara att de kostar en jävla massa mindre!!
-
kan patrik ta med den så låt han göra de så blire ju riktigt gjort! än å sitta hemma å kladda.
Logga in för att svara.