Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Limma i neopren?
- 
		Limma i neopren?Publicerad av gurra_g på 10 november, 2005 vid 13:26Jag ska limma ihop min torrdräckt krage som är av neopren med en nepren huva vad ska jag använda för limm? Tips? gurra_g svarade 19 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
- 
			8 Svar
- 
neoprenlim kanske. Finns i en affär där dom säljer våtdräkter. Köpte själv i dykaffärren i malmö. funger bättre än liquesole. 
- 
hitta rätt lim bara, det ska vara sånt som löser upp eller svetsar, brukar finnas i dykbutiker. Surfneoprenlimmet som jag köpte var bara skit. Tycker för övrigt att liquisole fungerar ganska bra också. Det har en lite fyllnads funktion också, om bitar fattas. 
- 
ett tips är att först limma och sen när det torkat sy med stark tråd från insidan halvvvägs igenom materialet längs hela fogen. litta drygt jubb när man inte har rätt symaskin men det funnkar för hand o det håller riktigt bra. har haft min dräkt 2 år sen jag lagade en 20cm lång reva… skaver sömmen sen kan du tapea längs med eller limma fast en tygremsa med textillim 
- 
Tandtråd e grymt att sy med, håller skitlänge, och tar ingen stryk av fukten, efter att du har sytt klä in hela skiten med neopren klister. lagar mina dräkter så och det håller  
- 
Blir inte Liqui Sole lite för stelt? Lagade ett par våtskor med det och de vart jätte svårt att få på sig dom efteråt. Jag ska ju trä igenom huvudet in i huva. 
 Huvudet är ju ganska mycket större än halsen så man vill ju att matrialet ska vara mycket flexibelt.
- 
Dyklim. Jag köpte sånt nyss och det ger en elastisk fog med supergrepp. Surfneolim är skit. Ger stel fog. 
- 
Jag använde neoprenlim till slut och det blev riktigt bra. 
Logga in för att svara.