Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing limning av stropp-pad?

• limning av stropp-pad?

Publicerad av podde på 9 september, 2003 vid 22:56

den ena padden (vet inte vad det heter, men det man har fötterna på när man står i stropparna) på min bräda har börjat lossna lite. jag undrar vad man ska använda för lim (och var man kan köpa de) för att det ska fästa bra å hålla sig på plats. nåt slags tvåkomponentslim eftersom man ska fästa mellan brädan och padden antar jag? nån som har nåt tips!?
    /pontus

anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • voodoo

Medlem
    10 september, 2003 vid 05:50

kontaktlim, snabblim eller vilket lim som helst med god vihäftningsförmåga wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2003 vid 06:26

Använd epoxi eftersom brädan är gjord av det. Jag köpte 2-komponent epoxi gegga från Biltema, som är gjord för sådana reparationer. Det finns på burk (typ som en liten målarfärgburk). Det funkade skitbra – lagade i början av säsongen, och inte en anings delaminering ännu.

/Matt

• voodoo

Medlem
    10 september, 2003 vid 07:08

använd absolut inte epoxy ifall du ngn gång skulle behöva ta bort padsen av ngn anledning!

• oscar

Medlem
    10 september, 2003 vid 07:22

Håller med voodoo. Vanligt kontaktlim är det bästa. Se bara till att följa instruktionerna på tuben så släpper det aldrig.

• fnassel

Medlem
    10 september, 2003 vid 07:39

Voodo kommer inte sällan med bra råd!! han har vart med nästan lika länge som jag och Gamelsurfarn, dvs Vindsurfer original och träbom!
    Vi har hunnit limma några pads vid det här laget och också ångrat oss för att vi satt dem för hårt!
    Kontaktlim, Snustorr och lätt ruggad yta samt följ instruktionerna så sitter det lagom hårt.

Hälsningar Fnassel

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2003 vid 08:59

Släng gipset och ut å surfa nu . gustav D, säger 7-8 175*
    Kommer du?

Gammelsurfar´n

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing limning av stropp-pad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.