Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Linkniv?
-
Linkniv?
Publicerad av anonym-anvandare på 19 augusti, 2004 vid 16:53Nån som vet om det är nån som säljer så kallade ”Pat love” knivar i Sverige eller nåt snarlikt? Fanns det inte nån sele med kniv? [bild]http://tobbe.mycoding.com/knivbild.htm[/bild]
koan svarade 21 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Är oxå tacksam för tips om bra och förhållandevis billiga ”impact-wests” och hjälmar. (har inte råd med en Gath för 900 spänn).
Denna sporten är ju farlig ju! -
jag vet att min linkniv på mysticselen inte går att nå överhuvutaget när det behövs… man kommer inte åt den när det väl krisar, vet att det är likadant på andra selar också. mitt råd är att satsa på ett ordentligt säckerhetsystem istället.
good luck, good winds
-
Svar till:
Är oxå tacksam för tips om bra och förhållandevis billiga ”impact-wests” och hjälmar. (har inte råd med en Gath för 900 spänn).
Denna sporten är ju farlig ju![/ QUOTE ]
vilken jevla tur för dig att du inte har råd med ”Gath” hjälmen
…den e ju skitful!
-
Svar till:
jag vet att min linkniv på mysticselen inte går att nå överhuvutaget när det behövs… man kommer inte åt den när det väl krisar, vet att det är likadant på andra selar också. mitt råd är att satsa på ett ordentligt säckerhetsystem istället.
good luck, good winds
[/ QUOTE ]
Jag har haft näven på min flera gånger men aldrig behövt använda den i lite kniviga situationer. Så når den gör man men man få träna lite kanske. Ser iofs lite fånigt ut när man står och drar à la gammal western movie stil
-
ja, snål smålänning som man e så försöker man in i det sissta reda ut situationen utan att behöva kapa linorna ju

vad gör det om man förlorar ett par fingrar när linorna kostar 1000:-
-
Jo det verkar ju vara samma kniv fast annat märke…
Hur/var är det tänkt att man skall fästa den? -
Svar till:
Vad har vi sagt om det där walle….
[/ QUOTE ]
att den e ful på alla utom dig, de vet du
-
Go kväll!
Har massor med Hookknife-knivar hemma: Levererar normalt dessa med nya KOBRA-kiteköp. Vet faktiskt inte utpris men hör av dig isf. Sitter kardborre-fäste på den men jag litar inte 100 på att det sitter vid kiting, annars är det Navy-Seal
kvalitet…Har mer än 10 XTRM hjälmar hemma i svart!
/Jonas
http://www.airborn.se -
Svar till:
…använda den i lite kniviga situationer…
[/ QUOTE ]
Moahahaha…. ….jag skrattar mig munntorr
Logga in för att svara.