Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › linor…
- 
		linor…Publicerad av ziik på 10 augusti, 2008 vid 19:56Vilka märken levererar linor med knutar på framlinorna och öglor på baklinorna? 
 I ”kite änden” alltså.Naish, Ozone, North med flera kör väl det andra allternativet? … gh0st svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
- 
			8 Svar
- 
Spelar väl inte så stor roll. Bara att ändra om det inte passar.. 
- 
både naish och ozone har ju en störande knut i öglan… så vill man inte sy om skiten så är det en knut där hur man än gör. Annars kvittar det ju precis. //Joel 
- 
Får väl göra små piggtails annars. Men vore gött att slippa modda för en gångs skull… Aja, dags att plocka fram saxen… 
- 
Joel, du kan ju byta.. Framlinorna i bak och tvärt om så är det löst.. Eller flytta pigtailsen bara.. Eller köpa pigtails av mig och sätta dom på rätt plats. ? 
- 
Hehe, nu ska vi inte vara så positiva här Jens 😉 har tänkt på att jag kan byta fram och bak på kiten. Men det är många kites å mååånga piggtails… Så det är som sagt lättare att byta på bommen. Kanske snubblade på en lösning nyss dock. Jag skickar ett mail om jag behöver något sen. Tack å bock ps, kan ju inte köra färgade linor i mitten =P 
- 
Just ja, det slog mig att jag har ett linpaket där alla linor är röda.. (4st) Taget av en bom men aldrg använda, du kan få dom för 800. 
- 
@ZIIK 488884 wrote: både naish och ozone har ju en störande knut i öglan… så vill man inte sy om skiten så är det en knut där hur man än gör. Annars kvittar det ju precis. //Joel Knuten påverkar inte, har kört med naish bommen (med knutar i öglan) på min Best kite med knutar i änden hela säsongen och det funkar utmärkt. 
Logga in för att svara.