Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Liquid Force 2009
-
nic;481354 wrote:Congrats, fast vi kommer sakna servicen ”leta-upp-obskyra-länkar”, ”hålla-igång-forumet” och ”fotograf” bl.a
nic
Oroa dig inte. Jag kommer syssla med sånt ett tag till i alla fall. Just nu ser jag ut som nåt mellanting mellan Robocop o Forrest Gump… 🙂
-
Blackadder;481389 wrote:Gött! Du får lägga upp lite info om läkningsprocessen här sen. Den sista knäskadan i den här sporten lär nog aldrig komma.
Tydligen var mina skador hyffsat ovanliga. Oftast är det som händer vid t.ex wakeboard-skador är att korsbandet går av. För min del så blev det istället två frakturer, dvs sprickor i ben i knät. Dels gick korsbandsfästet av och dels så trycktes en bit av tibia in så att det blev en spricka/depression.
För läkningen så är egentligen frakturer bättre eftersom de läker bättre än ledband oh senor som inte kan läka av sig själva. Nackdelen är att jag inte får böja eller belasta benet under 6v och får ha en ställning ala Forrest Gump/Robocop 🙂
Jag hade tur och fick en väldigt skycklig läkare, Leif Swärd, som har mycket erfarnhet av sånt här och är just nu engelska landslagets läkare. Dessutom kunde jag få mycket råd av min bror som jobbar med sånt här i USA. Brorsan och Leif Swärd diskuterade innan operationen vad bästa strategi skulle vara, men de var båda skeptiska till att korsbandet skulle vara intakt. Isf hade det behövts två operationer och en mycket längre rehabtid. Nu visade det sig att själva korsbandet kunde räddas så i jämförelse så har allting gått väldigt bra.
Lite schyssta CT-bilder:
Logga in för att svara.