Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liquid Force Picklefork 161

• Liquid Force Picklefork 161

Publicerad av rikard_j på 21 juli, 2003 vid 13:16

Är det någon som har erfarenhet av denna bräda? Kan den vara bra som nybörjarbräda?
    /Rikard

Anonym svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bosseg

Medlem
    21 juli, 2003 vid 17:07

Lite synpunkter på den.

Fördelar:
    Borde vara billig
    Stor nog
    Hållbar – knäcks inte i första taget, man kan ta ett varv på stranden utan att allt för mycket händer.
    Väldigt lös i vattnet – härligt glid.

Nackdelar
    Kanske just att den är lite lös i vattnet, man får tänka på att det är en wake med väldigt små fenor så det gäller att kanta, vilket kanske tar lite tid att komma underfund med om man är nybbis.

Får man den billigt borde det vara ett bra alternativ som första bärda. Vill man kan man alltid exprementra med att sätta större fenor på den.

/Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juli, 2003 vid 19:28

jag har kört på pickleforken i ett år nu och den funkar bra. kör 161 och planar väldigt tidigt.
    jag hade nog tagit en kortare modell dock, 151cm, så blir det lättare att hålla kanten i chop.
    har inte provat några andra brädor så lite svårt att uttala sig egentligen.
    men den är nog bra för det priset.
    //staffan

• Anonym

Gäst
    22 juli, 2003 vid 06:48

Jag kör oxå på den brädan och har kört på den i två säsonger. Jag rekommenderar dock att du köper större fenor, och fixar ett handtag mellan strapsen(om du nu kommer köra med straps)

Jag är grymt nöjd med min bräda men har dock bara provat ett par andra brädor..

• rikard_j

Medlem
    22 juli, 2003 vid 08:12

Tack för infon! smile.gif Den verkar ha en hög prestanda/pris-faktor. Vet nån vart man få tag på större fenor till den?

• Anonym

Gäst
    22 juli, 2003 vid 11:18

Det beror på vilken årsmodell du köper… om du köper den som har två hål per fena i brädan finns det att hitta fenor som passar.. köper du den som bara har ett hål kommer du märka att det är en cepe-standard som liquid force själva hittat på…

Dock går det att lösa det problemet genom att borra lite i brädan (vilket jag gjort).. och det funkar utmärkt det oxå…

Lycka till smile.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liquid Force Picklefork 161

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.