Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lite bilder från apel i lördags…
-
gött… jag filmade 20 minuter så kanske kan bli en minutsfilm om man tar i…

Sitter å klipper idag… så skall väl vara klart nån gång i veckan… -
Gick brädan bra? (Ola köpte en Quatro (med F2 grafik) av mig i höstas. Levi Sivers gamla, så den borde ju vara OK…)
Några intryck?
-
tja, nu var det ju mest fegsegling med lite hopp å så från min sida…
men det som är tydligt är hur skönt den skär, man måste göra det ordentligt, men den greppar ju sååå skönt…. Så tycker jag stroppkonfigurationen defenitivt kan gå under kategorin trevlig. Har satt bakstroppen på freestylen nästan lika tätt ihop, man sitter så skönt, även om det kan vara meckigt att få in foten om man kör med 5mm skor så får det vara värt det. Jag konstaterade att jag satt ordentligt, eftersom jag helt klart var lite ringrostig på vågfronten sen i höstas så gjorde jag av misstag två hopp där jag roterade ett kvarts varv framåt. Lyckades sätta hela kittet inklusive mig själv helt under vattnet. Satt fortfarande i stropparna när jag komm upp igen. Det var bara att fiska upp riggen så var jag iväg igen…
Jag tycker den känns väldigt trevlig överhuvudtaget, den sitter liksom som en förlägning av fötterna.. Det återstår dock att testa den med 5.3 ordentligt, det är defenitivt på gränsen för hur mkt den klarar, men med en 21cm fena så ska det nog gå om det är lite sidvind dessutom så.
Logga in för att svara.