Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lite fenpyssel

• lite fenpyssel

Publicerad av styret på 27 november, 2006 vid 20:54

Tjena.
    Hade två fenor liggande som jag aldrig använder.

Den ena, en fanatic skate originalfena 25 centimeter, köpte jag av kennta en gång när jag hade tappat min andra fena och dhl tappade bort min RON jag beställde som ersättning. sen jag fick den nya har inte 25an använts mycket.

den andra, min vågbrädas originalfena. Har käkat mycket sten nere i grönis och i sommras fick jag en så gott som identisk (jag känner absolut ingen skillnad på vattnet) fena då föregående ägare tyckte den var sliten efter en stenträff på maui (för mej var den som ny…).

Tänkte jag lika gärna kunde testa att shapa om dom till nått annat inför årets drabbning nere i afrika då¨jag ibland kännde mej lite överfenad förra året.

ove226 svarade 18 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • styret

Medlem
    27 november, 2006 vid 20:58

freestylefenan ville jag göra mycket kortare. testade Henkes MFC Stylemaster 17 eller 18 cm förra året, vart såld. Blir ju en hel del 4.2freestyle där nere och då var den perfa.

så så här blev det reslutatet. har slipat ner den till 17,5-18 cm och tunnat av den mycket där nere så profilen ser ganska lik ut en fena som ser ut så i original. Slant lite i bakändan när det i stort sett var klart så jag rick runda av den lite.

• styret

Medlem
    27 november, 2006 vid 21:03

och såhär blev vågfenan. Som ni ser så hade den sett sina bästa dagar…

Var ju svårt att få till nått vidare bakåtsvep när man tog bort så mycket. har ingen aning alls vad som kommer ske med denna. funtar lite på att fasa in lite i böjen längst bak om den blir för stel. Mest ett kul test lika väl som att låta den ligga och skräpa i bilen. kan bli hit, kan bli shit, kan bli okej.

Även den är nerslipad massvis i nederdelen och flexet i bakåtsvepet känns iallfall jävligt bra, snarlikt andra vågfenor jag provat. ska väl mest användas till 4.2an tror jag. jacket som är kvar i den ska fixas imorrn när jag har vart i stan och hämtat ut lite material.

ska bli riktigt kul att prova dom och klura ut vad man kan ändra om det känns fel. misstänker att freestylefenan kan vara lite bred. kanske kan ta in den lite i botten. nån som har nått förslag redan nu? har varit mycket kul teoritrådar på senaste och kanske kan fortsätta här.

• ove226

Medlem
    27 november, 2006 vid 21:48

herrejössanes…du har då inte tummen mitt i handen..inte i röven heller för den delen.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications