Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › lite film från helgen i dk
-
lite film från helgen i dk
Publicerad av nic på 29 juni, 2004 vid 11:51Ensam med chop över huvudhöjd och en välspänd 8a är jag är inte speciellt tuff här.
Filmat strax nedanför Klittmöller i ett välkänt vågsurf revir.nic
ubbis svarade 20 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Kul, najs o well done!
…men snälla sluta packa filmer med quicktime. Compressionsalgorithmen är sen 95 och var kass redan då…Kör mpeg1 eller mpeg2 om det nu tvunget ska vara kompatiblet med mac
o sen är det bra att lägga en länk så man kan ta hem filmen o visa för vänner o bekanta
http://www.kitesurf.nu/images/imagelib/wave/dk2004norreVorupur.mov
-
Jäklar mrmille, du verkar vara en riktigt advanced data-user
Nic: Blåste det bra både fredag och lördag?.. Vi var ju nere i Lökken och där blåste det bara bra på lördag kväll… Jag och Pet fladdrade omkring ordentligt.. svårt att ta höjd i stora vågor när man är fetöverriggad eftersom man är i luften större delen av tiden
-
MrMille: Tackar för tipsen med filmformat. Har bara en gammal Premier å leka med så den stödjer nog inte nya slimmade algoritmer tyvär. Men jag ska kika för säkerhet skull…
Honk: Jodu, dmi.dk funkar utmärkt även i dk 😛 Där såg man att det var i Klittmöller man skulle vara… Trodde inte jag skulle behöva ringa er.
Kom dit först på kvällen men hann med lite surf rakt utanför kampingen. Onshore, beachbreak, 10m/s. Någonstans där kitesurf möter Jackass. Synd inte filmkameran var framme då….
På lördagen var det tydligen King of the Island i Klittmöller. Kan man inte handlepass å kiteloops så är det bättre att kolla på. Eller filma som jag gjorde. Ska se om jag inte kan posta en snutt för er på en kille som landade sin kiteloop bra nära graniten.
Sen fick jag snällt visa min vågsurfbror var han skulle vara å då passade även jag på att prova kitingen där.En frän grej jag såg i Klittmöller var en snubbe som kitade med vågsurf bräda. Inget nytt kanske men det var ändå kul att se vilken kontroll man kunde ha även utan stroppar. Jag ska nog klistra lite greptejp på min vågbräda som mest hänger på väggen 🙂
Stora vågor ger mersmak. Man blir som nybörjare och gott om adrenalin me… Det sista man vill är att doppa kiten. Borta är alla studier i akrobatik. Ibland är det full fart, ibland slaka linor men det är alltid spännande.
nic
-
Svar till:
Ensam med chop över huvudhöjd och en välspänd 8a är jag är inte speciellt tuff här.
Filmat strax nedanför Klittmöller i ett välkänt vågsurf revir.nic
[/ QUOTE ]
Inte den bästa åkningen men FAN vad nice, vilka vågor man vill bara leee, grattis till ett bra jobb! Måste varit grymt härlig känsla.
/Mr M
-
Mer film. En liten snutt från King of the Island i Klitmöller förra helgen… nu i modernt mpeg 🙂
http://www.kitesurf.nu/images/imagelib/wave/dk2004koi.mpg
nic
Logga in för att svara.