Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liten övningskite – lönt ?

• patrikol

Medlem
    14 april, 2005 vid 20:15

Inte bara lönt väldigt bra både som övningskite och så att kompisarna kan få prova lite, borde alla ha i sin samling.
    Dessutom en otroligt rolig leksak.
    Länken visar tubkites som övningskite en mindre foil är bättre både prismässigt och utrymmesmässigt.
    Att den sen håller när folk som aldrig provat förut kör ner den i backen gång efter gång är ju inte fel det i heller.

• mickemoose

Medlem
    14 april, 2005 vid 20:23
  • kaiser

Medlem
    15 april, 2005 vid 06:53

Innan jag och Ludde började kita lånade vi en övningskite av en polare som köpt den på skånehobby. Tror den kostade 1000 där och då var det en sån med 100 linor, alltså ingen uppblåsbar.
    Tror faktiskt det gav oss en bra start, då vi kom till kursen och redan hade bra känsla för att hantera draken och kunde komma igång snabbare på vattnet.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2005 vid 12:04

Tack för infon. Jag har kollat runt lite på länkarna och blev lite skraj när jag såg ”100:a-linors”kites. Jag har haft en del lintrassel med min 14kvm. Hur funkar dessa små ? Massa strul eller 100% lugnt ? Vilken storlek ska man gå på ? Kan man teorestiskt åka med en 4kvm i hård vind ?

mvh

Tobias

• brickan

Medlem
    15 april, 2005 vid 13:54

Svar till:

Tack för infon. Jag har kollat runt lite på länkarna och blev lite skraj när jag såg ”100:a-linors”kites. Jag har haft en del lintrassel med min 14kvm. Hur funkar dessa små ? Massa strul eller 100% lugnt ? Vilken storlek ska man gå på ? Kan man teorestiskt åka med en 4kvm i hård vind ?

mvh

Tobias

[/ QUOTE ]

Teoretiskt kan du självklart åka i hård vind med en 4 kvm stor kitre.

Jag tror att det behövs närmare 18-25sm men då lär det vara kul.
    Men vinden brukar vara mycket ostabil när det blåser runt 20-25 och risken att luftas eller andra olyckor blir nog mycket större då kiten är snabb som ögat och vinden ojämn.
    Roligast har man nog på land när det blåser lite och kanske med longboarden på asfalt laugh.gif

• surfmc

Medlem
    15 april, 2005 vid 14:47

Jag köpte två efter att ha gått kurs, tänkte köra på snö i Falun men det blev aldrig av på grund av dålig vind. Nu när jag bor i Varberg på nytt så har jag kvar dem för att kunna hjälpa intresserade att testa, det är suveränt att lära sig styra en mindre kite på stranden. En stor kan du ju i stort sett bara ha rakt upp och skade risken för en nybörjare inklusive omgivningen på stranden känns lite väl stor.
    Jag är supernöjd med Cabrinhas 2.6 Traineekite ! Se bild

• chili_con_arne

Medlem
    15 april, 2005 vid 14:49

Satan så fula de var… smile.gif Då har ju Best, SS mfl schystare övningsdrakar…
    Denna tex http://www.windexpress.com/Models/7

• nic

Medlem
    15 april, 2005 vid 15:03

Eller en Imp från Ozone (999 kronor)
    Finns även med bom.

nic

• surfmc

Medlem
    15 april, 2005 vid 16:23

Svar till:

Satan så fula de var… smile.gif Då har ju Best, SS mfl schystare övningsdrakar…

[/ QUOTE ]
    Tack för förolämpningen

• ric

Medlem
    15 april, 2005 vid 18:40

inte någon som har en 3 eller 4 (eller runt där) kite till bra pris? skulle det finnas altenativ så allra allra helst en inflateble å man även kan träna återstart i vatten.

• mickemoose

Medlem
    16 april, 2005 vid 10:31

hej, här har du en PERFEKT och PRISVÄRD liten foilkite som drar mer än vad man tror pga högt ar tal.
    verkligen en kite som är värd pengarna, flyger typ som alla bra foils…ingen större skillnad..
    NAMN: FIREBEE 2.0 made by rhombus

• anonym-anvandare

Medlem
    16 april, 2005 vid 11:19

Är det nån som har testat revolution kites? Är dessa roliga / utvecklande att köra med?
    /Jakob

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liten övningskite – lönt ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.