Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Liten test…
-
Gött att du äntligen förstått ditt eget bästa å testat en riktig go vågkite! 🙂
Dock råder jag dig att snabbast möjligt flytta ihop bakbridelsen till fästpunkten längst bak dvs ta bort blockfunktionen. Ger kiten klart bättre känsla (fattar inte varför dom meckat dit sånt skräp på -10an) även om nu känslan är helt ok i grundinställningen.
Har provkört min nu en del och den är riktigt fin, inte alls lika hårdrock som -08 men 9an loopar fortfarande fint när andra kör 6: or och har än så länge varit omöjlig att få att frontstalla trots underkörningar både efter loopar, i vågor och tokspringande på land. Sa jag att den är grym att sina och loopa vid vågkörning också? 😉
Sen är jag ju en av dom som gillar flamesen. 🙂 dock passar det inte på alla färger av den riktigt.
-
Man kan ju inte ta bort flamesen… det vet ju alla att det är de som ger prestandan.
Har för mig att Caution räknade lite på det där och 2010’ans flames ökar svänghastigheten med 80% och hastigheten genom vindfönstret med hela 200%, fett som fan! 😀
BTW, angående blocken på baklinorna. De finns där för att man ska kunna ställa om bomtrycket i flera steg och dessutom få maximal depower. Men samtidigt behöver man ju inte använda dem heller. Bara att välja.
/Kaj
-
pjoter;590684 wrote:Gött att du äntligen förstått ditt eget bästa å testat en riktig go vågkite! 🙂
Dock råder jag dig att snabbast möjligt flytta ihop bakbridelsen till fästpunkten längst bak dvs ta bort blockfunktionen. Ger kiten klart bättre känsla (fattar inte varför dom meckat dit sånt skräp på -10an) även om nu känslan är helt ok i grundinställningen.
Har provkört min nu en del och den är riktigt fin, inte alls lika hårdrock som -08 men 9an loopar fortfarande fint när andra kör 6: or och har än så länge varit omöjlig att få att frontstalla trots underkörningar både efter loopar, i vågor och tokspringande på land. Sa jag att den är grym att sina och loopa vid vågkörning också? 😉
Sen är jag ju en av dom som gillar flamesen. 🙂 dock passar det inte på alla färger av den riktigt.
Tack, äntligen nån som förstår vad jag menade med ”right out of the bag”… 🙂
Ska givetvis prova det du skriver!
-
pjoter;590684 wrote:Gött att du äntligen förstått ditt eget bästa å testat en riktig go vågkite! 🙂
ahh det beror på vem som kör om man vill modda!! Nu e det tillåmed skräp å inte modda…..Den e helt ok men skräp?? Paul kommer att trilla av brädan med dom nya trimmen!! Väntar spännt på ännu ett verkligen bra test
-
Roland;590712 wrote:ahh det beror på vem som kör om man vill modda!! Nu e det tillåmed skräp å inte modda…..Den e helt ok men skräp?? Paul kommer att trilla av brädan med dom nya trimmen!! Väntar spännt på ännu ett verkligen bra test
Som jag skrev i första inlägget, jag har verkligen inte testat den mer än 45 min i ”vinterskrud” vilket jag inte gillar, utan det var bara ett första intryck av kiten, den kanske suger dase när man krokar ur eller gör något annat jag INTE gjorde.
Bitter, bitter, bitter som vanligt, du kan ju själv komma med något konstruktivt istället, eller blir du verkligen så upprörd över ett positivt minitest för att vi säljer kiten också??
Sen stavas spänt så här, inte spännt…Det var min konstruktiva kritik idag, man lär sig något nytt varje dag eller hur Rolle?! 🙂
-
kul att du rättstavar mig tror inte det var första gången!!
Fortsätt gärna med dina mini test…rolig läsning -
Roland;590777 wrote:kul att du rättstavar mig tror inte det var första gången!!
Fortsätt gärna med dina mini test…rolig läsningDet ska jag göra du!
Och fortsätt du med dina gliringar, det är underhållande och håller tråden vid liv. 🙂
Logga in för att svara.