Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Ljunghusen

• Ljunghusen

Publicerad av regfellow på 1 maj, 2011 vid 19:32

Jävla cirkus väder och prognoser.

Hittade lite vind i Ljunghusen som hade sol och 7-8 m/s idag mellan 18 och framåt…

Dock inte en käft där… träna lite strapless med 10,5m

regfellow svarade 14 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • viktor77

Gäst
    2 maj, 2011 vid 10:05

Ja, jag såg att vinden kom. Gick ju från typ 2-3 till 8 på en halvtimme. Verkligen Bingo lotto med vinden just nu. Veckan ser dyster ut dock.

• regfellow

Medlem
    2 maj, 2011 vid 19:00

Japp det är cirkus… Lämpligtvis har jag 2v ledigt… men skall fan hitta vind! =]

• viktor77

Gäst
    6 maj, 2011 vid 10:51

Ljunghusen ser ut att vara på både lördag och söndag. Tänkte skruva av strapsen på vågisen och testa hur det känns. Målet är väl annars att få igång toeside surfandet på allvar. Nån som har tips på hur toeside kan övas? Ett problem jag har är att kiten kommer för långt fram och tappar kraft.

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    6 maj, 2011 vid 12:33
    viktor77;654468 wrote:
    Ljunghusen ser ut att vara på både lördag och söndag. Tänkte skruva av strapsen på vågisen och testa hur det känns. Målet är väl annars att få igång toeside surfandet på allvar. Nån som har tips på hur toeside kan övas? Ett problem jag har är att kiten kommer för långt fram och tappar kraft.

när du kör vågis, luta dig inte för långt bak (dvs inte lika mycket tyngd på bakbenet) som om du kör en vanlig TT.

tappar du kraft, åk med vinden som om du skulle kroka ur och ”hämta” fart med kiten. givetvis är det svårare upwind än downwind vilket du kan ha i åtanke, dvs börja downwind.. lycka till!

• regfellow

Medlem
    6 maj, 2011 vid 19:29

Jag kommer nog ner och övar jag me! Toeside är inte min specialitet heller! =]

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications