Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Logo höga vågor..
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
- 
		Logo höga vågor..Publicerad av tdk på 6 november, 2004 vid 20:41Hm, är lite fundersam över våg höjder.. ”Mast höga”: säger sig själv. ”Gubb höga”: Säger sig själv. (Om man inte snackar högsbo slang, där gubbhögt i princip betyder svinhögt..  ) Men ”Logo höga” som jag hört/läst ibland. Va f-n är det??? ) Men ”Logo höga” som jag hört/läst ibland. Va f-n är det??? ian svarade 20 år, 12 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar ian svarade 20 år, 12 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
- 
			19 Svar
- 
Loggan i seglet sitter oftast 3/4 dels högt på seglet. Därav logo-högt. 
 /David
- 
Aha.. Kort å gott.. Logo = mellan gubb och mast?!  
 Fast å andra sidan så tycker jag ju att de flesta loggor brukar sitta i bom höjd dvs. axel höjd… Iallafall NP och Arrows… Så då borde det ju heta ”bom höjd”…   
- 
Frågar du mig så skulle jag kalla dom högt höjd..    Hang loose!!! Hang loose!!!
- 
klockren loggo där ju. det är allså den brädloggon som många har i seglet man syftar på. inte seglets egna logos. 
- 
…annars kan man mäta till brädans logga också. 
 Fast då blir det ju inte så högt…
- 
Svar till: 
 klockren loggo där ju. det är allså den brädloggon som många har i seglet man syftar på. inte seglets egna logos. [/ QUOTE ]  Aha!! Då tror jag nästan jag fattar… Aha!! Då tror jag nästan jag fattar… 
- 
I princip Gurra…men jag vill nog ha ett par decimeter till för att kalla det perfekt logo-höjd!  
 Öste för övrigt min båt idag och helvete vad kallt det var i vattnet. Och då spelar det ingen som helst roll hur perfekta logo-höga-vågor det är…jag stannar på land(sittandes i en varm bil för övrigt).
 /David
 ps. vintern suger…men inte på Maui…
- 
jo står du på land är de logo men är du ute o rippar dem så är de bra mycket större. brukar bli så. 
- 
Det magiska våghöjdsfenomenet slår till när vågorna är såhär stora. Tittar man på bilden nu i efterhand kan väl de flesta hålla med om att det är logohöjd på vågorna. Men hade tio personer varit ute och kört och du hade lyssnat på deras snack i bilen hem så hade det nog inte varit nåt fjuttigt logohögt där inte. Nä, lätt masthöga vågor! …och om jag hade varit ute (som ligger med huvudet i vattennivå så gott som hela tiden) så hade det varit 10-metersvågor…  
- 
Heja Toka!!! Du har precis avslöjat surfarnas mest bevarade hemlighet… 
 Du får nog hoppas detta går ostraffat förbi…. 7P 
- 
Svar till: 
 Vore skoj och veta. [/ QUOTE ] Samtidigt som jag hade varit skiträdd så skulle jag bara vilja bränna rakt emot en sån våg  Tänk vilken vurpa… Tänk vilken vurpa…
Logga in för att svara.