• pipe69

Medlem
    17 januari, 2002 vid 17:01

Tjena Hampe!

Jag träffade två Loose-killar i julas i Cabarete, har testat en bräda och kollat noggrant på flera modeller. Tjusta grejer!!! Jättelätt, bra grepp i vattnet och okännbart på fötterna i luften. Många kort finns för detailjintresserade bland er. Bifogar ett av dem.

Via mina kontakter skulle jag kunna fixa ett bra erbjudande ifall det finns flera intresserade. Brädorna leveras komplett och incl. boardbag.

Hör av er

Ingo

• anonym-anvandare

Medlem
    17 januari, 2002 vid 19:20

Tjena Ingo,

Tack för ditt erbjudande om bra pris, kan du fixa bättre än mitt inköpspris är jag intresserad 🙂 Det jag är mest intresserad av är kvalitet och ”köregenskaper”.
    Vilken av deras brädor körde du på?

Hampe
    http://www.kitepower.se

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2002 vid 01:30

Hampe så du e på G! allt ok med knäna?

känns som vi syns i habo then!

/hugo

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2002 vid 11:00

Hepp,

Tjena Hugo, japp nu ska knäna funka hoppas jag. Jag har fått ”Titan skruvar”
    som garanterat inte ska rosta 🙂

Jag han med lite kitesurfing i slutet av somaren men tog det väldigt lungt.
    Nu har jag varit hos sjukgymnast i 8 mån och är redo för KAJTING.

Yes, vi kommer att ses i Habo 🙂

//
    Hampe

PS. Jag var i Dusseldorf i helgen på kite mässa, det fanns en hel del att se.
    Jag ska lägga ut alla bilder på websidan plus skriva lite text.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2002 vid 18:27

Vad ar grejen? Det ar ju vanliga stonker-brador eller? Da kor jag mycket hellre pa en myspysig ShapesTT eller Wave´s!
    /Peps

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2002 vid 18:40

Vad är grejen med vad? Frågan var hur brädorna var och om nån i sverige hade
    åkt på dom. Mer än så var det inte…

//
    Hampe

• anonym-anvandare

Medlem
    23 januari, 2002 vid 10:58

Vad jag menade var att jag inte forstar att de fatt sa bra kritik. Inget mer an sa.
    /Peps

• anonym-anvandare

Medlem
    23 januari, 2002 vid 13:21

Tjena,
    Anledning till att dom har fått bra kritik (jag har har inte hört mycket om dom)
    är nog för att kanterna är väldigt vassa. Antar att man kan ta bra höjd med men
    om du kör på en sten med kanten är det nog bye bye. Detta är min uppfattning, jag inte aldrig kört på dom så jag kanske inte ska säga för mycket. Brädorna är i övrigt *svin* lätta, ca 1,5-2kg utan bindningar. Stonkers sortimnet påminner inte mycket om Loose, tycker jag.

Vad jag kunde förstå på de flesta kiteboard tillverkare så verkar flexibla brädor vara *inne*, typ Wipika Park. Strongboard, Stonker och Slingshot verkar vara inne på att tillverkar just flexibla brädor.

//
    Hampe

• anonym-anvandare

Medlem
    24 januari, 2002 vid 09:13

Jag fick ca priser på Loose kiteboards och dom ligger runt 4 800:-
    komplett med fenor pads och straps.
    Helt OK om brädorna nu är bra 🙂

//
    Hampe

• pipe69

Medlem
    24 januari, 2002 vid 22:11

Hej!

O.k. nu vill jag beskriva lite mer mitt intryck när jag kände och körde av Kiteloose brädorna i Cabarete.

Vassa kanter är helt rätt. De är drygt 2 mm tunna. Man ser de olika lager av väv som är ihopbakade. Stenar kommer de säkert inte att gillar, men å andra sidan är de säkert enkelt att laga – lite glasfiberväv och epoxy… Undersidan av brädan är helt rak fram mot kanten. Översidan blir i en ca. 3 cm bred, S-formad sväng tjockare, se bilden. Brädorna har en tjocklek på ca. 1,5-2 cm och de är verkligen lätta.

Kanten griper supervasst i vattnet även på småchop, så att brädan går som på räls. Den låga vikten gör att det går utmarkt att carva snabba svängar, t.ex. vid vågridning eller i jippar. I luften känns det som om man nästan har ingenting på föttarna. De ergonomiska fotpadsen som har en upphöjd kant under tårna och under mitten av foten underlättar jättemycket att hålla brädan på fötterna. Det är viktigt, för det finns ingen fästpunkt för en leach – med de vassa kanterna skulle jag i alla fall köra utan… Å andra sidan kan man helt enkelt borra ett hål igenom brädan om man vill använda en leach – det rekommenderas på hemsidan.

Det speciella mot andra brädor är i mina ögon själva kantutformning. Kanten blir flexibel och ska på så sätt dämpa chop eller ge lite till energi just innan man lämnar vattnet innan hoppet.

Priset på 4800 SEK är verkligen bra – undrar, vilket erbjudande jag får – väntar just nu på svar…;-)… Annars har du en potentiell kund, om du beställer några stycken, Hampe…:-)…

Ingo

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications