Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lovande freestyleställe…

• lovande freestyleställe…

Publicerad av ola_p på 7 september, 2004 vid 17:38

Var idag och checkade läget vid strandskogen… strax norr om ljungskile. Såg lovande ut på sjökortet, 0.7 meter djupt.
    Väl framme så var sjökortet inte riktigt överrensstämande med verkligheten och det var typ 2.5dm till dyn… MEN, det var platt, tokigt platt och mitt på ligger en båtbrygga det är muddrat en kanal rakt ut (ost/västlig riktning) ca 30 meter bred och större längst in. här var inga problem att segla. Vad gällde seglingen hade jag dock en dålig dag då det droppade precis när jag gick i å jag hade dåligt trim på grejerna. När jag väl fick ordning på det så var det nästan ingen vind kvar, seglade dock en sväng på utsidan där det var ngt mera vind. kan konstatera att insidan bör vara grym på rak nord (idan var lite väst i nordan). Det är helt tokigt platt!! med lite högre vattenstånd kommer man även kunna använda sig av vattnet bredvid rännan…

styret svarade 21 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • styret

Medlem
    7 september, 2004 vid 19:05

2 o en halv decimeter. perfekt ju. du ahr väl inte längre fenor än 23-24cm?

• ola_p

Medlem
    7 september, 2004 vid 19:34

21cm är längsta, när man planar med tryck så är det lungt att segla ut på det grunda, men det är ruggigt geggigt så ma undviker helst att promenera runt i det…

• styret

Medlem
    7 september, 2004 vid 19:40

hehe låt gå då.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications