Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Lundåkra i NO vind?

• Lundåkra i NO vind?

Publicerad av blizzy på 16 november, 2010 vid 16:15

tjosan.
    imorrn (ons) ser det ut att blåsa helt okej på förmiddagen i Lundåkra.
    Frågan är bara om det funkar bra i O-NO? Ser ut att vara mer O än NO, men NO för mig låter som väldigt byigt och risk för att hamna i danmark :santa:
    Någon med erfarenhet på ämnet som kan uttala sig?

pjoter svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • farbrorfraz

Medlem
    16 november, 2010 vid 19:12

hmm… Det blir nog i skumpigaste laget, gränsen brukar vara vid O vindar.. och, danmark hägrar. Åk neråt istället, testa parkvägen (ljunghusen). Där ser det bra ut, men kom ihåg att läsa på om reglerna för spoten. Mycket fint ställe!

• regfellow

Medlem
    16 november, 2010 vid 20:12

Lundåkrahamnen är byigt på O… värsta är att vinden droppar så kiten dalar och sedan kommer kastbyar… ifrån 3-4 m/s direkt till 11-12 när medelvinden är runt 8. På NO är det side offshore och borde vara än mer byigt.

Blir väl även side offshore på parkvägen med på NO?

Falsterbo, väg 100, norra sidan i klagshamn har jag hört skall funka.

Dra till borrby annars. Något stömt som gör det lite svårare att ta höjd, men annars har man en halv mil strand och gå upp för. 🙂

Finns säkert en del spots på norra sidan av kullahalvön med.

/M

• blizzy

Medlem
    16 november, 2010 vid 20:23

Parkvägen låter inte särskilt bra, blir som sagt frånlandsvind där också. Väg 100 körde jag en gång men det var verkligen illa! Det är en sak om det är byigt ut mot havet, men där är det ju byigt rakt mot stenpiren! Sjukt läskigt att hålla på o glida in i den.
    Jag tänker att även om Lundåkra är offshore så är det ju i alla fall ruskigt grunt så man borde ju kunna gå tillbaka i värsta fall.
    Byvinden/kastbyar är så klart störigt, har kört på O där och det är ju ganska byigt, men skulle NO vara ännu värre? =(
    Wtf hata NO jag vill ut o köra imorrn!

• farbrorfraz

Medlem
    16 november, 2010 vid 20:51

Fast det ser ut att vara sideshore på parkvägen, om man tittar på FRV… men, ska inte krångla till det för er, sitter i ett snöigt östersund och väntar på att sjön ska frysa =) Lycka till med NO imorn!

• blizzy

Medlem
    17 november, 2010 vid 12:49

Okej, var där idag, resultatet = SKIT!
    Kommer aldrig ens titta åt NO-vindar längre, det var otroligt byigt, kiten gick från max power till att trilla ner som ett löv om och om igen. Störigt!

• mjersen

Medlem
    18 november, 2010 vid 15:13

nä ge oss tillbaka tippen!!!

• pjoter

Medlem
    20 november, 2010 vid 10:26

mmmm, NO är de bästa vindarna! Roadtripvindar! 🙂

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications