• Publicerad av clay på 18 mars, 2004 vid 19:44

Hej,
    jag undrar om någon vet hur kitesurfingen är runt malaga? Tänkte åka dit i juli.
    /clay confused.gif

nic svarade 21 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 mars, 2004 vid 20:36

vet ej men tarifa är 2h bort med bil men där blåser det getpung offshore och är livsfarligt eller så blåser det knappt alls, tat lugnt om du drar dit…

• king

Medlem
    18 mars, 2004 vid 21:34

Brukar vara i Marbella ligger lite söder om Malaga. Där finns en kanon starand vid SanPedro, där brukar Kitare hålla till. Från Marbella till Tarifa tar det ca 30-40 min helt ny motorväg, kanon. I Tarifa finns det speciella kite zoner. Antingen blåser det Lavante vind från Afrika å då piskar det på upp till 25 m/s i bland lite frånlands vind 😉 sug på den du. Annars blåser det Poniente från andra hållet å då är vinden snällare. Vinden är starkast under juli, typ blåser alltid. Vinden i Marbella och Malaga är inte alls så hård. Ha det gött! Peter cool.gif

• clay

Medlem
    19 mars, 2004 vid 08:56

Kanon, tackar för info!
    Låter som jag ska ta med vindsurfingprylarna oxå eftersom jag är rätt färsk på kite.

• kasimir

Medlem
    19 mars, 2004 vid 10:44

Jag var en vecka i malaga nu i skiftet mellan februari och mars och det blåste fan varje dag men jag såg inte till vare sig nån som kiteade eller vindsurfade. min gissning är att det går att surfa i malaga men i så fall en bit utanför dedt är vad jag fick berättat för mig också

• nic

Medlem
    19 mars, 2004 vid 12:14

Det går väl nästan lika bra att kita var som helst längs den kusten där det finns strand och vind. Jag har kitat i Malaga, strax efter där flygplanen flyger in för landning (sv om flygplatsen blir det kanske).
    Säkrast är dock Tarifa (å nya motorvägen är finemang) och det finns ställen runt Tarifa som är bra när det blåser pung i själva Tarifa. Rekommederas fast du kan behöva inhämta lite lokalkännedom för att inte missa några sjysta timmars surf.

nic

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.