Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Malmö/Helsingborg? Någon som orkar ut å testa Instinct Sport å Edge?

• Malmö/Helsingborg? Någon som orkar ut å testa Instinct Sport å Edge?

Publicerad av milkman på 27 februari, 2007 vid 08:44

Jag är i Malmö och Helsingborg i dagarna å kan ta med mig lite kites. Det kommer ju blåsa såg jag 🙂

Är det någon som orkar ut nått under onsdagen och/eller Torsdagen?
    I sånt fall tar jag med dom. Klart värt att testa 🙂

Om instinctarna:
    http://www.ozonekites.se/itemviewer.php?pageId=111

Tror bara jag orkar få med mig Edge 11m och Sport 11 på flyget. Kanske kan få med Marcells Sport 9:a och 13 också ifall någon vill testa.

jonaish svarade 18 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • kasimir

Medlem
    27 februari, 2007 vid 09:20

Kan du inte komma ner i maj istället?

• milkman

Medlem
    27 februari, 2007 vid 09:40

Självklart.. Kommer då också!
    Ifall någon skulle ut så tänkte jag det kunde vara kul att dela ut kiterna när jag ändå var där.

• kasimir

Medlem
    27 februari, 2007 vid 10:09

Sant. En fin tanke må jag säga. Jag vill prova i maj, har lite problem med att gå för tillfället.

• budokai

Medlem
    27 februari, 2007 vid 14:54

Generar den kraften när den svänger eller när man skotar in?

• milkman

Medlem
    27 februari, 2007 vid 15:24

@budokai 367193 wrote:

Generar den kraften när den svänger eller när man skotar in?

Hmm.. Jag förstår inte hur du menar?
    Mitt omedelbara svar är när du drar bommen åt dig, men det har ju med fart att göra också.. Ifall frågan var ifall den har kvar kraften när den svänger så är svaret helt klart ja. Looparna är sanslösa om man vill, fast släpper man ut bommen så försvinner kraften snabbt.

Hade du möjlighet att testa själv imorn eller Torsdag?? Bra väder för det 🙂

Det skrevs lite om Instinctarna efter första testet i Sverige, här: http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47160&highlight=instinct+sport
    kika efter fotona 🙂

• jonaish

Medlem
    27 februari, 2007 vid 15:24

@kasimir 367157 wrote:

Sant. En fin tanke må jag säga. Jag vill prova i maj, har lite problem med att gå för tillfället.

Blir det skidskola nästa gång 😉 Moohiigigiihii…..jag är billig iaf!

JH wrote:
    Milkman, när kommer du ner å kör lite riktiga waves in Gislövshammar? Jag kan bjuder på lunch – så bjuder du på bra underhållning ute på vattnet!
  • kasimir

Medlem
    27 februari, 2007 vid 15:42

Alla vet att du är billig Jonaish, men du jobbar ju desto hårdare.

• jonaish

Medlem
    27 februari, 2007 vid 16:14

@kasimir 367200 wrote:

Alla vet att du är billig Jonaish, men du jobbar ju desto hårdare.

Precis, man är ju inte rädd för lite svet! Vem är det som slavar för dig nu när du kvider som en kärring, Paul lr Mackan? haha…;)

pöss gumman 🙂

• budokai

Medlem
    27 februari, 2007 vid 16:46

@Milkman 367197 wrote:

Hmm.. Jag förstår inte hur du menar?
    Mitt omedelbara svar är när du drar bommen åt dig, men det har ju med fart att göra också.. Ifall frågan var ifall den har kvar kraften när den svänger så är svaret helt klart ja. Looparna är sanslösa om man vill, fast släpper man ut bommen så försvinner kraften snabbt.

Hade du möjlighet att testa själv imorn eller Torsdag?? Bra väder för det 🙂

Det skrevs lite om Instinctarna efter första testet i Sverige, här: http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47160&highlight=instinct+sport
    kika efter fotona 🙂

Ordentlig loop, http://0108dev.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=23563&d=1170527381 men jag vet inte om jag skulle våga det med en kite som jag inte känner.

Menade om det blir drag när man krokar ur och loopar kiten.

Imorgon blir det nog kite ja men vet inte var än. Progosernaär inte att lita på.

• pjoter

Medlem
    27 februari, 2007 vid 18:31

jag e sugen på att ge mig ut imorgon om de inte blir för pissigt väder.

habo blir det i sånna fall.

• kasimir

Medlem
    27 februari, 2007 vid 19:01

@jonaish 367205 wrote:

Precis, man är ju inte rädd för lite svet! Vem är det som slavar för dig nu när du kvider som en kärring, Paul lr Mackan? haha…;)

pöss gumman 🙂

Jag har ett gäng Thailändska bärplockare som har omstrukturerat till serviceinriktat slaveri. De badar mig och lagar mat. Mackan och Palle har inte tid.

Och nä jag kvider inte det överlåter jag till dig dagen efter sjömännens löning.;)

• milkman

Medlem
    27 februari, 2007 vid 19:14

På Torsdag kan jag vara med när som helst efter tror jag. På Onsdag (imorn) ska jag försöka komma ifrån mina möten och vara på någon spot senast 15:00.
    Det blir Instinct Sport 9 och 13 och Edge 11 (fast bara en bom om jag inte kan få låna en till en 06:a från någon i trakterna?)

@budokai 367211 wrote:

Ordentlig loop, http://0108dev.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=23563&d=1170527381 men jag vet inte om jag skulle våga det med en kite som jag inte känner.

Menade om det blir drag när man krokar ur och loopar kiten.

Imorgon blir det nog kite ja men vet inte var än. Progosernaär inte att lita på.

Med depowern ställer du kraften som du vill ha den när du krokar ur. Sen är det bara att loopa. Du ställer snabbt in dig, Sporten och Edgen Loopar som en C-kite.
    Det finns trimmöjligheter på bommen för att göra loopen aningen tvärare eller längre/större också ifall du vill. (Motsvarande att man flyttade till främre eller bakre pigtails på C-kiterna, fast på bommen som du kommer åt när du åker)

• jonaish

Medlem
    27 februari, 2007 vid 19:48

@kasimir 367233 wrote:

Jag har ett gäng Thailändska bärplockare som har omstrukturerat till serviceinriktat slaveri. De badar mig och lagar mat. Mackan och Palle har inte tid.

Och nä jag kvider inte det överlåter jag till dig på dagen för sjömännens löning.;)

Det är fan rätt gutt att Stellan tar hemma några Thailändare till mig oxå, jag skicka precis en levernas! Mmmm… Mackan å palle har ju fullt upp med de litauiska granplanterarna! Tur som fan att man inte beställde litauer…. hehe;) konkurrera ut ystadssaltsjöbad snart?

Fan är du synsk oxå mannen lr fick du hjärnmassage av de Thailändska bärplockarna? Hur fan visste du att jag va en sjöman? 5000kr/2v å bara sol å bad som arbetsuppgift!!!

De e livät vät du

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Malmö/Helsingborg? Någon som orkar ut å testa Instinct Sport å Edge?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.