Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Margarita!
-
Margarita!
Publicerad av virena på 3 januari, 2007 vid 22:41Tjohooo!
Tänke bara fråga alla erfarna kiteresande:wink:!
Jag har ju inte riktigt koll på det här med el yaque och coche och så. Var ska man bo om man ska kitea?Är det nån som kiteat på Turks and caicos islands? Har snackat en del med en snubbe där som säger att det är riktigt schysst. Kollade vindstatestiken över feb och mars och det verkade ju grymt schysst oxå. Kan få bo hos honom så det låter ju bra, men flygbiletterna jag hittade låg på 17500:mad: Är det nån som vet nåt billigare sätt att ta sig dit på:confused2: Typ flyga nån annan stans och simma sista biten:wink:.
stebe svarade 18 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 37 Svar -
37 Svar
-
Tja bruden! Har du fortfarande inte bestämt dig för vart det bär av 😉 Ta med ditt pick och pack och åk med mig upp till Åre. Ska vara riktigt sjyst där uppe 😀 Annars så kom ner till varberg. Börjar sakna dig här nere!
// Kalina -
@Virena 357430 wrote:
Tjohooo!
Tänke bara fråga alla erfarna kiteresande:wink:!
Jag har ju inte riktigt koll på det här med el yaque och coche och så. Var ska man bo om man ska kitea?Är det nån som kiteat på Turks and caicos islands? Har snackat en del med en snubbe där som säger att det är riktigt schysst. Kollade vindstatestiken över feb och mars och det verkade ju grymt schysst oxå. Kan få bo hos honom så det låter ju bra, men flygbiletterna jag hittade låg på 17500:mad: Är det nån som vet nåt billigare sätt att ta sig dit på:confused2: Typ flyga nån annan stans och simma sista biten:wink:.
Hej
Om du ska åka till Isla Margarita eller Coche i Feb så är det perfekta vindar på båda ställena.
Men vad jag sett när jag var där så är där mer att göra i El yaque än på Coche där jag var för 2 veckor sen.
När jag var på Coche så höll dom på att bygga på delen av ön där man kitar men det mesta såg ut att snart bli klart.
Kolla med Big travel i Varberg dom var otroligt vänliga .:grin: Ska du ha med dina kiteprylar så prata med dom om detta också,det var inte dyrt.Mvh Roger Ö
-
@eagletech19 357552 wrote:
Hej
Om du ska åka till Isla Margarita eller Coche i Feb så är det perfekta vindar på båda ställena.
Men vad jag sett när jag var där så är där mer att göra i El yaque än på Coche där jag var för 2 veckor sen.
När jag var på Coche så höll dom på att bygga på delen av ön där man kitar men det mesta såg ut att snart bli klart.
Kolla med Big travel i Varberg dom var otroligt vänliga .:grin: Ska du ha med dina kiteprylar så prata med dom om detta också,det var inte dyrt.Mvh Roger Ö
Hur länge håller vinden i sig, är det något att ha i april???
-
Hej
Här är lite info på denna sidahttp://www.margaritakitesurf.com/Eng/info_playa_coche.asp#
Ha en bra dag:grin:
Mvh Roger Ö -
Tjenare
God fortsättning min vän:smile:Ha det gött
Roger Ö -
Tack för tipsen! Får nog bli el yaque. Jag e ju av den rastlösa typen:tongue: och man orkar väl inte kitea 12 timmar om dagen. Kan ju vara kul om det finns lite anant att göra när man inte e på vattnet. Nu är det bara att vänta på min sega chef, suck! Är du fortfarande ute och reser?
-
Tjenare
Ja det blir rätt mycket resande men tyvärr mest i jobbet:wink:
Men jag har det rätt bra ändå 120 dagar kite sen april 2006:smile:Ha det bra/Roger
-
Vad har du för grymt jobb? Jag klurar och klurar men har inte kläck den ultimata idén en för mitt dröm jobb än. Kravet är ett jobb där man kan befinna sig var som helst i världen när man känner för det, som är välbetalt och inte kräver allt för mycket tid:wink:. Ja, ja var som helst är väl en överdrift det räcker att man kan kitea, klättra eller mountainbikea där:wink:
Ha det gott, Virre
-
Du kommer i alla fall inte hitta ett sämre ställe att launcha på än det i El Yaque… Sen kan det bli svårt att hitta byigare vind och choppigare vatten också.
-
Jag drar också till el yaque i slutet av feb. Bor på windsurf paradise hotel. Cya!
-
Usch va negativ jag lät. Gillar du inte Yaque så är det bara att dra över till coche, oj va bra va!
-
@Larssa 357876 wrote:
Allt e bättre än här hemma i skåne just nu 😉
Tjenare
Det tror jag inte .Det har blivit 2 goa dagar vid Råå hamn.
Har hittat ett otroligt fint ställe när vinden kommer från Väst.
Dom har förlängt ena stenpiren i söder,detta gör att det blir helt platt på insidan och sen kör man ut mot vågorna.Riktigt nice:wink:
Men tyvärr inga vågor idag, men vädret var varmt för årstiden
Ha det bra /Roger
Snart fler bilder på
http://www.kiteaddicts.net -
@Pepä 357875 wrote:
Usch va negativ jag lät. Gillar du inte Yaque så är det bara att dra över till coche, oj va bra va!
Pepe, que lo que te pasa allá? När kommer du hem?
Och Virena, ring om du kommer ner till Varberg. Jag kommer nog inte köra, men träffas gärna och säger hej!
Logga in för att svara.