Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › MärkesTips på liten kite?
-
Svar till:
Eh Eh är det nån jävla klubb för ibördes beundran eller?
Naish Torch och Raven är ju klart allra fetast!
[/ QUOTE ]
En klar manifestation av avundsjuka

-
Svar till:
1. Har provat hur bra kites som helst frågan är när alla besservissar som gnäller om hur dåliga Naish kitsen är.
Verkligen skall prova någon.
2. Är ju bara att gå fram och kolla på grejorna på stranden någon gång så märker man kvaliten direkt!
[/ QUOTE ]
egentligen vill jag inte klaga på nått märke men…
1. Jag testade en Boxer -04 i somras (16m2)
och den var inte mycket att ha
,kanske inte passade mig helt enkelt, men det var inget drag i den.2. Sedan har killen som äger den problem med ventilerna som lätt går upp/läcker
borde ju inte va så svårt att ha fungerande ventiler på kites eftersom andra märken har det…Jag kan inte riktigt hålla med om att Naish gör kites med bättre kvalitet än andra… snarare är det så att några få märken gör kites med sämre kvalitet!
Har jag fel? -
…men -05 ser ju bättre ut för Naish, speciellt vad gäller brädorna som dom inte riktigt lyckats med innan

Hoppas jag får tillfälle att testa deras produkter i år!
-
Naish Canada här har precis beställt en EH custombräda, det säger ju en del eller hur

-
Svar till:
Naish Canada här har precis beställt en EH custombräda, det säger ju en del eller hur

[/ QUOTE ]

Hur e de med EH brädorna?
fortfarande platta och ganska styva eller gör han några konkava?mer flex?
-
Har en 02 kite två stycken 03 kites och just ventilerna är det som är riktigt bra på naish kitesen. Har haft andra märken där det funkar betydligt sämre.
Det som jag tycker är bäst med Naishventilerna att dom tycks ha något mjukare plast i ventilen så det är väldigt lätt att knipa åt runt dom till skillnad ifrån en del andra tillverkares ventiler. Tycker att din kompis skall kontakta Michell eller Henrik på Swell så hjälper dom säker till med att fixa problemen med ventilen.
Det låter som något tillvernings fel i såfall.
Boxern är en kite som fått väldigt fin kritik speciellt för vågor. Nu säljer vi inte boxer i Sverige utan satsar på Torch och Raven istället och X4 för den delen.
Visst finns det kites som Naish gjort som är mindre lyckade men att du nämner just Boxern är ganska lustigt eftersom den när den kom blev oerhört populär på Hawaii. Såklart för att dom har mycket vågor där. Boxern är ju en nybörjar kite.
05 har ju Octopussy så då är det ju bara en ventil att hålla reda på tyvärr har jag inte fått denna ännu så jag kan inte säga hur bra den konstruktionen är men jag har inte hört någonstans att den inte fungerar.
-
Dom letar säkert efter dom bästa mallarna! Frågan är ju då vad dom skall med en EH bräda till!
Inte så konstigt Eric gör ju custom brädor och det är ju en väldig skillnad på dom och fabrikstillverkade. -
Du får gärna testa min Curl 9:a, vill du sen ha den, får du den till ett bra pris, men ring mig på mobilen, mailen funkar inte alltid!Mvh Bengt N
-
Har en super billig Naish 7:a använd 3 gånger ett par smutsfläkar på LE men annars ser den ut som ny och luktar ny det är en 02:a
070 72 75 946
/Michael -
hörde ryktesvägen att du fick dig en liten åktur idag topy, allt väl?
-
Svar till:
Svar till:

[/ QUOTE ]

Hur e de med EH brädorna?
fortfarande platta och ganska styva eller gör han några konkava?mer flex?
[/ QUOTE ]
Du kan få precis vad du vill idag, körde fias bräda i dag den var verkligen flexig(inte gjord för den fede), fast fan jag gillar inte konkav dom är itne lika snabba, ganska smooth ride dock, men för speed, njäääe inge konkav för mig riktigt ännu.
-
Inte snabb håller med (tillräkligt för mig dock), lätt åkt ja! förlåtande ja!
-
Svar till:
hörde ryktesvägen att du fick dig en liten åktur idag topy, allt väl?
[/ QUOTE ]
Jo jag åkte på en liten åktur när en lina snodde sig runt mitt högerben av en okontrollerad kite som skulle landa.Tack för alla tipsen .
-
Svar till:
Du får gärna testa min Curl 9:a, vill du sen ha den, får du den till ett bra pris, men ring mig på mobilen, mailen funkar inte alltid!Mvh Bengt N
[/ QUOTE ]
Globerider kites värkar vara bra i byig vind och bra range men är tyvärr endå missnöjd med min lift2 18 eftersom tyget/seglet är rynkigt, slappt på vissa ställen och det fladdrar, och det förstör en hel del av airodynamiken, bommen är ingen höjdare heller. Var mycket mer nöjd med -03 17,3 och 11,5.inga rynkor här.
Vet inte hur det är med Curlen men i Habo såg jag några mindre Lift2:or som såg lite bättre ut en min 18.
Med att få seglet slätt och rynkfritt har GK mysslyckats tycker jag. Kanske bättre på -05:orna. -
Fann vilket gnäll. Snacka om skit! men hur många har provat alla kites? patrikol har väll ingen aning han hoppar väll inte alls? urkrokat? fann den fete han vet om kites även om han e lite bögig om EH. När man träffar han kan han prata bra andra kites har själv hört. Patrik ventilerna det e det viktigaste på en kite eller? naish x3 v4 det var bra kites? bra design.
Logga in för att svara.