Senaste nytt Forums Vågsurfing Marocko

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2005 vid 22:02

Själv ruskigt sugen på just Marocko, har spanat lite i de ”tre” Stormriders samt Footprint. Jag vet var det är bäst, men när t.o.m de som är ”bäst” har haft ”near-death” uppleveleser där så.

Skaffa någon av böckerna, personligen tycker jag för just Marocko att Footprint ger mest värde. Verkar däremot som man behöver ta en hel del vaccineringar om man skall köra där.

Ett måste antar jag är Cassablanca, dessvärre ganska förorenat där.

Fortsätt gärna posta vad du kommer fram till, för som sagt, jag är ruskigt sugen, men har än så länge inget sällskap dessutom vet man aldrig med semester och pengar, resterande dagar kan gå åt till lite höstsurf bland de goa sälarna!

PS. Om du inte redan visste det, så verkar december-januari vara det bästa man kan uppnpå, dessutom är det förmodligen den bästa surf på norra hemisfären, DS

🙂

/daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2005 vid 08:42

Åk till agadir och ta lokalbussen 20 minuter till Tarahoutze. Grymt! Klassiskt ställe där hippies höll till förr. Det går att hyra rum I Tarahoutze. Stormriders guide to Europe är bra.

J

• egan

Medlem
    29 september, 2005 vid 16:35

Vi e några stycken som tänkte dra dit. Det verkar bli charter till Agadir i så fall tror jag. Hyr antagligen bil. Måste man köpa dom här surfböckerna, var gör man det i så fall?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2005 vid 18:20

Jag skulle starkt rekommendera Lonely Planet Marocco (eller hur det nu stavas på engelska) samt åtminstonde en av böckerna. http://www.backdoor.se har alla fyra Stormrider Guides, köp Europa.

Sen rek. jag Footprints Surfing Europe, men du klarar dig säkert med bara en bok.

Att dra ner till nordafrika är inte riktigt samma sak som att sticka till Frankrike/Spanien/Portugal, du behöver typ vaccinera dig mot det mesta, akta dig för att smuggla hash bla bla bla

Januari är det nog som bäst, finns en av de längsta point-breaksen där, fast t.o.m världsklass surfare har haft nära-döden upplevelser där så.

/daniel

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications