Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Marocko
- 

Marocko
Publicerad av egan på 27 september, 2005 vid 21:26Marocko i Januari, where to go?
anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 4 Svar - 
			4 Svar

- 
Själv ruskigt sugen på just Marocko, har spanat lite i de ”tre” Stormriders samt Footprint. Jag vet var det är bäst, men när t.o.m de som är ”bäst” har haft ”near-death” uppleveleser där så.
Skaffa någon av böckerna, personligen tycker jag för just Marocko att Footprint ger mest värde. Verkar däremot som man behöver ta en hel del vaccineringar om man skall köra där.
Ett måste antar jag är Cassablanca, dessvärre ganska förorenat där.
Fortsätt gärna posta vad du kommer fram till, för som sagt, jag är ruskigt sugen, men har än så länge inget sällskap dessutom vet man aldrig med semester och pengar, resterande dagar kan gå åt till lite höstsurf bland de goa sälarna!
PS. Om du inte redan visste det, så verkar december-januari vara det bästa man kan uppnpå, dessutom är det förmodligen den bästa surf på norra hemisfären, DS
🙂
/daniel
 - 
Åk till agadir och ta lokalbussen 20 minuter till Tarahoutze. Grymt! Klassiskt ställe där hippies höll till förr. Det går att hyra rum I Tarahoutze. Stormriders guide to Europe är bra.
J
 - 
Vi e några stycken som tänkte dra dit. Det verkar bli charter till Agadir i så fall tror jag. Hyr antagligen bil. Måste man köpa dom här surfböckerna, var gör man det i så fall?
 - 
Jag skulle starkt rekommendera Lonely Planet Marocco (eller hur det nu stavas på engelska) samt åtminstonde en av böckerna. http://www.backdoor.se har alla fyra Stormrider Guides, köp Europa.
Sen rek. jag Footprints Surfing Europe, men du klarar dig säkert med bara en bok.
Att dra ner till nordafrika är inte riktigt samma sak som att sticka till Frankrike/Spanien/Portugal, du behöver typ vaccinera dig mot det mesta, akta dig för att smuggla hash bla bla bla
Januari är det nog som bäst, finns en av de längsta point-breaksen där, fast t.o.m världsklass surfare har haft nära-döden upplevelser där så.
/daniel

Logga in för att svara.