Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Martinique..

• Martinique..

Publicerad av anonym-anvandare på 4 december, 2003 vid 12:00

Har fått ett skyst erbjudande att låna en kvadrat meter eller två av mina föräldrar som sticker till Martinique i februari, något som jag självklart inte var sen att tacka ja till.. Ska visst bo i St: anne eller så..
    Nu bollas dock frågan vidare till er, grabbar.. [å er få flicks som smurfar runt här me]…
    Kan man hyra prylar därnere, utan att riskera trekantssegel å pråm??
    ÄR det bra windsurfing?
    Borde jag ta med egna grejjer..?
    hmmm.. Snällaaaa, du som vart där.. Hjääälp mig i mina djupa funderingar…

anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • marra

Medlem
    7 december, 2003 vid 13:30

var ligger martinique?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 december, 2003 vid 15:14

I väst indien / karbien… Så rent looogiskt borde det ju vara tokbra… cool.gif

• kribbe

Medlem
    8 december, 2003 vid 09:53

Jag och en kompis var på Martinique två veckor i februari i år. Vi bodde i Vauclin på UCPA-campen en fiskeby på sydöstra delen av ön. Vi var där för en veckas kite-surf och en veckas vindsurf.

Vädret var, precis som väntat, helt underbart, precis som vattnet. Surfingen var det lite blandat med. Första veckan, då vi kitade, var det vindstilla 3 dgr av 7. Inte kul. Då blev det wakeboard istället. Andra veckan blåste det bättre. Området är känt för sina jämna vindar och moderata vågor. Passade mig och kompisen bra eftersom vi var där för att åka freeride. Sista dan blåste det dock force 5+. Proffsen på stranden blev som besatta. De ryckte åt sig allt som flöt på centret för att komma ut på vattnet. När jag gav upp efter nån timme satte jag mig och filmade dem istället. Folk var inte helt talanglösa. Det finns en del vindsurfingtradition i området, helt klart. Det ska också, normalt sett, vara bättre fart på vinden än när vi var där.

Om du har boendet o dyl. fixat är det ett självklart ett måste att åka dit. Det var en riktig kick att vara där, inte bara för vindsurfingens skull. Karibien är mycket speciellt och väldigt charmigt!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 2003 vid 12:58

Var på Guadaloupe för ett par år sen(granne med martinique). Passaden är inte särskilt kraftig i karibien så en slalom bräda med 6.5 eller 7.0 går ofta bra men liten vågis med 5.0 är ovanligt. Det blåser 7-8 m/s det flesta dagar. Jag var missnöjd då det aldrig är några vågor att tala om men vattnet är ju varmt.
    /J

• gur

Medlem
    11 februari, 2004 vid 20:04

jag hakar…… cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    13 februari, 2004 vid 22:24

Klart du gör, brosan.. cool.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications