Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mast—NP X6 490 till Cross Pro 8,5?

• Mast—NP X6 490 till Cross Pro 8,5?

Publicerad av zurfman på 9 oktober, 2011 vid 21:16

Jag köpte 2010 en ny NP X6 490, IMCS 29 (använd 2 ggr) som jag skulle ha som reserv-mast till mitt Sailloft Cross Pro 8,5. Först hade jag en Fiberspar 4800 som jag normalt använder. NP X6an är alltså nästan oanvänd (behovet väldigt litet)

Fiberspar 4800 fungerar mycket bra o jag tycker även NP X6 fungerar inte testat så mycket så jag vet hur bra den fungerar och det är det som är frågan…

Det fanns tidigare en recension av någon som tyckte att NP X6 490 fungerade mycket bra till Cross Pro 8,5…är det någon som kan stå för det fortfarande?
    Någon annan som har erfarenhet av att segla Sailloft Cross Pro med NP X6 490 (2010)?

zurfman svarade 13 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • zurfman

Medlem
    10 oktober, 2011 vid 21:02

Ingen som testat NP X6 till Cross Pro?

• jr555se

Medlem
    10 oktober, 2011 vid 21:38

provrigga är ju alltid bäst men jag provade med NP x3 460 mast på ett Sailloft cross 2007 eller nåt och det blev inte alls bra. Vet inte hur det skulle blivit med cambers. Kommer inte ihåg nu hur det såg ut men det syntes att masten böjdes på fel ställe.
    Nyare cross har ju mer twist men jag skulle nog provrigga först i ditt fall.

-johan

• bicless

Medlem
    11 oktober, 2011 vid 08:03

sailloft designar med north böjkurva som mall så i teorin är np lite för toppmjuk för att vara optimal men det funkar.

mattias

• zurfman

Medlem
    12 oktober, 2011 vid 19:37

Tack till er båda, känner också att det funkar (tillräckligt bra tycker jag, men intressantast vad erfarna säger).
    Jag sätter ut en annons på NP 490 så får vi se hur det blir om jag behåller den som reserv eller inte.
    Eftersom jag testat den o den funkar bra känns det 50-50…

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mast—NP X6 490 till Cross Pro 8,5?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.